سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خاکباز

حوزه/ در همایش "طلایه داران تبلیغ" استان لرستان با اشاره به ظرفیت تبلیغی ماه رمضان، بر ضرورت توسعه و نهادینه سازی فرهنگ وقف و کمک به محرومان و ایتام تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، امروز در همایش "طلایه داران تبلیغ" در سالن همایش اداره کل تبلغات اسلامی استان لرستان، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف، گفت: ایجاد وقف های جدید می تواند پشتوانه اقتصادی و معنوی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به این که این استان از نظر موقوفات جایگاه خوبی دارد، ابراز داشت: تا قبل از سال1385تعداد موقوفات استان 107موقوفه بود، اما از سال 1390 تا 1393 بیش از 400وقف انتفاعی و منفعتی در استان صورت گرفته است

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به این که براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بیان داشت: امروز مبلغان باید با حضور در بقاع متبرکه به عنوان مکان های معنوی، معارف قرآنی را نشر و گسترش دهند.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان می توانند علاوه بر تشویق و ترغیب مردم به فرهنگ اهل بیت(ع) و نشر آموزه های قرآنی، فرهنگ وقف را در جامعه نیز گسترش دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان گفت: لرستان در اعزام مبلغ، طرح بصیریت عاشورایی، طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

*ضرورت ترویج فرهنگ زکات

حجت الاسلام ورمزیار، رئیس ستاد زکات استان لرستان نیز در این همایش با اشاره به این که مبلغان به عنوان احیا گردین، نقش به سزایی در فرهنگ سازی زکات دارند، ابراز داشت: ترویج فرهنگ زکات در جامعه می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به محرومان، خاطرنشان کرد: مبلغان باید با توجه به آیات و روایات، مردم را به پرداخت زکات تشویق نمایند.

رئیس ستاد زکات استان لرستان همچنین بر حمایت از کودکان بی سرپرست تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان، ماه دستگیری از نیازمندان و یتیمان است، مبلغین می توانند از این فرصت استفاده کرده و فرهنگ کمک به ایتام را ترویج دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha