شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ایرانی و ایرانی خواه علوم پزشکی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: در بحث سلامت بهبود واقع شده، ولی بحث تکریم هم مهم است؛ مدیران باید برای کارمندان درس اخلاق، نهج البلاغه و تفسیر قرآن در نظر بگیرند که بسیار مفید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله گرامی عصر امروز در دیدار دکتر ایرانی خواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم  اظهارداشت: در ابتدای معرفی دکتر هاشمی به عنوان وزیر بهداشت، عده ای انتقاد می کردند که بیشتر این انتقادات در خصوص تمکن مالی وی بود، ولی وقتی وارد کار شد، کارهای بسیار با ارزشی انجام داد.

وی با بیان این که   اجرای طرح سلامت کار بسیار خوبی است افزود: اگر از همان روز اول به جای  پرداخت یارانه، طرح سلامت را اجرا می کردند، بسیار مفید بود، چرا که آن موقع مردم آماده بودند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مردم از زیر میزی ها در حوزه بهداشت گلایه دارند، گفت: در حوزه دندانپزشکی هم باید طرح  سلامت اجرا شود؛ اولین دروازه حفظ سلامت دهان و دندان است و مردم توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارند.

وی مسأله مهاجر پذیری قم را بسیار مهم دانست و با بیان این که طلاب از لحاظ معیشتی در مضیقه هستند، افزود: باید به این قشر توجه بیشتری شود تا  آنها سفیران خوبی برای نظام ما باشند.

وی افزود: در بحث سلامت بهبود واقع شده، ولی بحث تکریم هم مهم است؛ مدیران باید برای کارمندان بیمارستان جلساتی به عنوان درس اخلاق، نهج البلاغه و تفسیر قرآن  در نظر بگیرند که بسیار مفید است.

استاد حوزه علمیه  اظهارکرد: اگر بتوانید کتابچه هایی منتشر شود و موارد مرتبط با سلامت در دسترس مردم قرار گیرد بسیار مطلوب خواهد بود، چون مردم نسبت به فعالیت های مرتبط با سلامت توجیه می‌شوند.

آیت الله گرامی بیان کرد: باید دست‌آوردهای حاکمیت برای مردم در حوزه بهداشت و درمان بیان شود؛ همچنین مراکزی مثل بیمارستان امام رضا (ع)که وابسته به  بیمه تامین اجتماعی است، به مردم معرفی شوند.

وی در پایان  گفت: وقتی یک مال موقوفه نمی تواند در مسیر نیت به کار رود، فروش در مسیر همان رشته مشکلی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha