جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 352094
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
پرسش دینی دانش آموزان

طی تفاهم نامه ای بین حوزه علمیه و اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی مقرر شد، تا طلاب و مبلغین از ابتدای سال تحصیلی آینده به عنوان مشاور مذهبی در مدارس حضور یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از تبریز، حوزه های علمیه و اداره آموزش و پرورش  استان آذربایجان شرقی، با یرگزاری جلسه ای، تفاهم نامه ای  امضاء نمودند تا بر پایه آن، طلاب و مبلغین از ابتدای سال تحصیلی آینده به عنوان مشاور مذهبی در مدارس حضور یابند.

گفتنی است: این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین انتظاری، مدیر حوزه  علمیه استان و دکتر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و نیز تعدادی از معاونین آنها و برخی از مدیران مدارس علمیه تبریز برگزار شد و امضای این تفاهم، یک از ثمرات این جلسه بود.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری در این جلسه با ابراز خرسندی از همکاری تبلیغی میان حوزه و آموزش و پروش، گفت: تربیت دینی امری ضروری است که باید از سنین نوجوانی آغاز گردد، چرا که شخصیت و تفکر فرزندان در این سنین شکل می گیرد؛ نوع آموزش و تربیت، در روند تحصیلی جوانان و نوجوانان تحت سیستم آموزش و پرورش ممکن می باشد.

حجت الاسلام ذاکر قاسم زاده، معاون امور تبلیغ حوزه های علمیه استان نیز در این جلسه با اعلام آمادگی در راستای تبلیغ معارف دینی در مدارس آموزش و پرورش و نیز با تاکید بر ضررورت این امر، گفت: تربیت نوجوانان امری لازم است و امیدواریم بتوانیم به یاری خداوند متعال و با استفاده از ظرفیت های تبلیغی حوزه های علمیه در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آموزه های دینی بهره های لازم را ببریم.

بر پایه این گزارش، معین شد تا طلاب و مبلغین محترم بعد از  پذیرش و گذراندن دوره های آموزشی متناسب با امور تربیتی،  از ابتدای سال تحصیلی آینده در مدارس استان آذربایجان شرقی حضور یافته و به تعلیم و تربیت مفاهیم دینی و پاسخ گویی به شبهات دانش آموزان بپردازند.

گفتنی است، مبلغین محترم به عنوان مشاورین مذهبی در مدارس حاضر شده و به امر مشاوره، تبلیغ چهره به چهره، پاسخ به سوالات اعتقادی و احکام شرعی و ترویج اخلاق حسنه خواهند پرداخت و ساماندهی و مدیریت این طرح به عهده معاونت امور تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha