جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: فلسفه روزه با توجه به آموزه های قرآن کریم متقی شدن انسان هاست لذا ماه رمضان تمرینی برای تقویت ایمان است.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان ضمن تبریک حلول این ماه مبارک به فلسفه قرار دادن روزه اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم روزه برای همه ادیان واجب بوده، اما روش و نوع آن متفاوت بوده است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، روزه را عاملی برای تقوی دانست و گفت: در انجام هر عبادتی ریا وجود دارد، لیکن روزه یک عبادت مخفی است و در آن کمتر ریا می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: کسی که روزه می گیرد می تواند در خفا نیز غذا بخورد، اما فقط برای رضای خدا از خوردن و آشامیدن ممانعت می کند.

وی اظهار داشت: آنچه مانع از خوردن و آشامیدن در خلوت می شود، ایمان به خداست لذا این تمرین کردن و مبارزه با نفس تنها برای خدا، تقوای الهی را بالا می برد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: حتی نیت روزه نیز امری باطنی و قلبی است و کسی از آن باخبر نمی شود و همین که انسان خود را فقط برای خدا کنترل می کند، ایمانش را افزایش می دهد.

وی در بیان معنای تقوی گفت: تقوی از ریشه “وقی” و به معنای نگهداشتن و حفظ کردن از هر چیزی است و تقوایی که مد نظر اسلام است، حفظ و نگهداشتن خود از انجام گناه است.

وی تصریح کرد: کسی که با روزه نفس خود را تمرین می دهد، یک نیروی معنوی در وجودش ایجاد می شود و باعث می شود در آشکار و پنهان خود را از انجام گناه باز دارد و آن نیرو، “تقوی” است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha