چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسن مرادی امام جمعه موقت فارس

حوزه/ امام جمعه موقت شیراز گفت: اعمال ماه رمضان تنها در دعا و مسجد خلاصه نمی شود بلکه انجام دادن مسئولیت های اجتماعی ، احسان ، نیکوکاری و خدمت به بندگان خدا هم باید در این ماه مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد حسن مرادی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در فارس با تاکید بر بهره گیری از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: عبادت و تقرب به خدا در ماه مبارک رمضان، در نماز، روزه، ذکر و دعا خلاصه نشده  و در مساجد محصور نمی گردد، بلکه انجام دادن مسئولیت های اجتماعی، احسان ، نیکوکاری و خدمت به بندگان خدا نیز در صورتیکه به قصد قربت انجام بگیرد از بهترین عبادت های در این ماه بندگی محسوب می شود.

وی افزود: احسان کردن و کمک کردن به هم نوعان خود در این ماه بزرگ، نباید فراموش شود، چرا که این اعمال می تواند وسیله خودسازی در ماه مبارک رمضان باشد.

حجت الاسلام مرادی گفت: باید این را بدانیم که پذیرش مسئولیت های اجتماعی که در متن اجتماع و دل جامعه می باشد از عبادات محسوب می شود؛ همدل بودن ما  در خیر و احسان، نیکوکاری و سعی در برآوردن حوائج مومنین و خشنود کردن آنها ، دفاع از محرومین  و مستضعفین، رفع گرفتاری آنها و کمک به بندگان خدا و هم نوعان از دیدگاه اسلام در این ماه مبارک از عبادت های بزرگ تلقی می شود.

امام جمعه موقت شیراز، خاطر نشان کرد: کمک کردن و خدمت به مردم در ماه خدا، ثوابش از ده ها حج و عمره مقبول هم زیادتر است، در همین زمینه امام صادق(ع) می فرماید که "محبوبترین مردم نزد خداوند کسانی هستند که نسبت به آنها مهربان تر باشند و در رفع حوائج آنها بیشتر تلاش کنند".

حجت الاسلام مرادی، افزود: خدمت به بندگان خدا، سعی در رفع مشکلات آنان در این ماه اگر به قصد قربت انجام شود از بهترین های عبادت در ماه پرفیض رمضان می باشد .

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: متاسفانه اکثر مردم، در اثر عدم شناخت صحیح اسلام، از این بخش عظیم و مهم عبادت های اسلامی غفلت دارند لذا  امروزه از اهل منبر و مبلغین توقع داریم که این گونه عبادت ها را به مردم معرفی کنند تا همگی در این امر شریک باشند و به آنان آموزش بدهند که خوبی کردن، کمک کردن به هم نوعان خود را در ماه مبارک رمضان مثل روزه گرفتن و نمازخواندن و دیگر عبادت ها از واجبات خود بدانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha