سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 352393
۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
صلوات

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه بیت المهدی(عج) شیراز گفت: درود فرستادن به محمد(ص) و خاندان پاکش از نظر حکم تکلیفی مستحب بود اما پاداش معنوی بسیاری دارد.

حجت الاسلام محمد صادق یوسفعلی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»،در فارس گفت: یکی از سنت های اصیل و ارزشمند، صلوات بر پیامبر و آل او است، صلوات بهترین ذکر برای برآوردن حاجت، درمان بیماری ها و رفع گرفتاری هاست.

وی اضافه کرد: اکنون ماه مبارک رمضان، که انسان در همه حالی برایش عبادت نوشته می شود چه بهتر است که این عبادت ها را آغشته به ذکر صلوات کنیم، صلوات فرستادن مکرر در این ماه الهی باعث می شود که روح انسان جلا داده شود و دهان انسان خوش بو و قطعا گفتن این ذکر موجب تقرب انسان خواهد شد.

مسئول مدرسه علمیه بیت المهدی(عج) شیراز گفت: روزه داران می توانند در کنار دعاهای انتخاب شده در این ماه برای به استجابت رسیدن کمال، ذکر صلوات را بگویند. زیرا ذکر صلوات برای روزه دار، باعث می شود که رحمت خداوند نصیب او شود و فرشتگان گناهان او را پاک کنند.

وی اضافه کرد: در این ماه مهربانی، که انسان های مومن بیشتر به یکدیگر می اندیشند  برای اینکه دل های خود را به هم نزدیک تر کنند و فقر و نفاق را از بین یکدیگر پاک کنند می توان در این ماه مبارک، با ذکر صلوات این کار را انجام دهند.

حجت الاسلام یوسفعلی، خاطر نشان کرد: چه خوب است در این ماه و در ماه های دیگر خداوند، ذکر صلوات را در فضای جامعه و محیط کار خود طنین انداز کنیم و ده ها حسنه را برای خودمان ثبت کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: باید این را سرمشق خود قرار داد و در مشکلات متوسل به صلوات بر محمد و آل محمد شویم ودر این ماه رمضان که با فصل تابستان و هوای بسیار گرم مقارن شده است، روزه داران  با ذکر صلوات خود را مشغول نمایند و از خداوند در این زمینه یاری بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha