جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 352420
۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
همایش ائمه جماعات

حوزه/ گردهمایی ائمه جماعات استان قم در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وبا حضور آیت الله استادی و مدیر مرکز تخصصی نماز با موضوع و محور وظایف امامان جماعت در مساجد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام کفیل گفت: امام زمان(عج) از نماز کمک می گیرند و پایگاه خود را نیز در مسجد می سازند؛ اگر امام زمان(عج) حکومت جهانی برپا می کند و جهانیان را تغییر می دهد، بستر فعالیت و دارالاماره اش مسجد کوفه است و محل زندگی اش مسجد سهله است.

وی گفت: باید طرحی در حوزه ریخته شود که طلاب بیش از هر کار دیگری علاقه داشته باشند که امام جماعت باشند؛ طلاب در هر پست و سمت علمی که در آن برخوردار هستند باید مهمترین کار خود را فعالیت در نماز جماعت محل ها قرار دهند.

مدیر مرکز تخصصی نماز کشور بیان کرد: طلاب حوزه علمیه باید خانه اصلی فعالیت های خود را در مساجد بنا کنند زیرا این مساجد محل همه فعالیت های اصلی در جامعه است و ما هستیم که باید این جریان را احیا کنیم.

در ادامه این مراسم آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه امامان جماعت گفت: امام جماعت یکی از بالاترین مراتب اجتماعی را در اسلام دارند و به همین مناسبت شیطان به سختی در کمین آنهااست.

وی افزود: امامان جماعت باید جوانان را جلب و جذب کنند و نباید به این نکته فکر کنند که چقدر محل تبلیغ آنها پر مخاطب است بلکه باید در هر لحظه وظیفه مدار باشند و به فکر ادای دین و وظیفه خود به عنوان یک مبلغ باشند.

وی اخلاص را مهمترین رمز موفقیت طلاب در زندگی دانست و گفت: یکی از مهمترین رموز توفیقات طلاب و مبلغان و آیات عظام نیز همین محور است زیرا اگر کسی به دنبال منافع خود باشد نصیبی نخواهد دید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha