پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
1

حوزه/ دومین اجلاس مدیران حوزه هاي علمیه سراسر کشور اندونزی در حوزه علمیه امام صادق(ع) این کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»،پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین اجلاس سراسری مدیران حوزه های علمیه که سال گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعة المصطفی(ص)  برگزار شد، دومین اجلاس مدیران حوزه هاي این کشور نیز به میزبانی حوزه علمیه امام صادق(ع) وابسته به جامعة المصطفی(ص) ، در حومه شهر بانگیل برگزار گردید.

بنا بر اعلام رسمی جامعة المصطفی(ص) ، در این اجلاس، حجت الاسلام و المسلمین موسوي رئیس مرکز اسلامی اندونزی، حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساري، رئیس نمایندگی المصطفی در کشور اندونزي، آقاي دکتر محسن زنگنه معاون پژوهش نمایندگی، آقاي ادیب بهروز معاون اداري و مالی نمایندگی، آقایان عبدالله بیک و سید احمد حافظ الکاف مدیران حوزه علمیه المصطفی، آقاي سراج الدین، مدیر حوزه امام جعفر الصادق (ع) بانگیل، آقاي اکبر صالح، مدیر حوزه خاتم النبیین (ص) جاکارتا، آقاي مقداد ترکان مدیر حوزه علمیه دارالتقریب شهر چپارا، آقاي المحضار، نماینده حوزه علمیه مدینه العلم شهر دپوك و آقاي سید فواد الهادي نماینده حوزه علمیه امیر المومنین(ع) شهر بوگور حضور داشتند.

در ابتداي این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین موسوی،  رئیس مرکز اسلامی اندونزی در سخنانی با تاکید بر این مطلب که تهذیب و تربیت نفوس به تعلیم و تعلم لازم است، بیان داشت: ممکن نیست در قلب و دلی که آلوده باشد، علمی که پیامبر و نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرده اند جای گیرد؛ اگر چه ممکن است فضل در قلوب دیگر جاي بگیرد اما علمی که نور است،  اینچنین نیست.

وی با اشاره به اینکه علمای قدیم پیش از آنکه به علم آموزي بپردازند به تهذیب نفوس مستعد مشغول بوده اند، یادآور شد: بزرگانی که جهان تشیع به خودش دید، حاصل همین تهذیب نفس است.

رئیس مرکز اسلامی اندونزی ادامه داد: اهتمام حوزه هاي علمیه در تلقین به طلاب به عنوان شاگرد و سرباز امام زمان(عج) بود و اینکه وجود طلبه بدون وجود امام زمان(عج) وجودي نیست؛ لذا از حضرت ولی عصر(عج) بخواهیم در این کشور که اتباع اهل بیت(علیهم السلام) در جزایر دور افتاده غریب هستند برکتی در علم ما و در اعمال ما قرار دهد، آن وقت خواهیم دید که خود حضرت ولی عصر (عج) برکت را در علم و عمل ما قرار خواهد داد.

وی با تاکید بر لزوم آشنا نمودن پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) با حضرت ولی عصر(عج)، یادآور شد: هریک از افراد باید با زبان خود با حضرت صحبت کرده و مشکلاتش را با حضرت مطرح کند. اگر رشته اعمال خود را به امام زمان (عج) گره بزنیم خود حضرت در این دنیا از ما دستگیري می کند و در آن دنیا هم دست ما را خواهد گرفت.

کیفیت گرایی را یک اصل قرار بدهیم

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، با اشاره به این که مدیران حوزه ها می بایست بنا را بر کیفیت بگذارند، خاطرنشان کرد: مدیران حوزه ها باید تعدادی از طلاب را به عنوان شاگرد خوب حضرت تربیت کنند تا نور و برکت آنها به اقصی نقاط اندونزي برسد. این امر با توصل و ارتباط و تهذیب حل می شود. هدف ما این است که انسان تربیت کنیم و از خداوند بخواهیم که ما را توفیق دهد.

وی ادامه داد: قلب مردم اندونزي پاك است و تمامی آنچه از جانب خداوند و اهل بیتش(علیهم السلام) گفته می شود را می پذیرند. از خداوند و وجود مقدس امام زمان بخواهیم که بتوانیم براي کسانی که از اتباع اهل بیت(علیهم السلام) هستند و غریب افتاده اند، کاري انجام دهیم.

گفتنی است در ادامه اجلاس، مدیران مدارس حاضر در این نشست، به ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه های علمیه سراسر اندونزی پرداختند.

مجاهدت علمی و تبلیغی در اندونزی

پس از پایان ارائه گزارش مدیران حوزه هاي علمیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساري، نماینده المصطفی در اندونزی، به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که ما در اندونزي مشغول به مجاهدت علمی، فرهنگی و تبلیغی هستیم و اگر کوتاهی و قصور کنیم، در برابر شهدای دنیاي اسلام مسئول خواهیم بود.

وی مهم ترین اهداف برگزاري جلسه را ارائه گزارش توسط مدیران حوزه ها و با خبر شدن از وضعیت آنها دانست و افزود: بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات حوزه ها خصوصا در حوزه هاي آموزش، پژوهش و  فرهنگی و ارائه  راه حل هاي عملی براي حل مشکلات و ارائه طریق براي آینده حوزه هاي اندونزي و لو به شکل مختصر، از دیگر اهداف برگزاری این نشست بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha