پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: تأسیس دبیرستان دین و دانش در قم، از ابتکارات این شهید بزرگوار است که دستاورد آن، بزرگانی برای انقلاب بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عصر امروز در تفسیر سوره مبارکه نور در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد بهشتی(ره) و یاران امام خمینی(ره)، اظهار داشت: تلاش علمی و پرکاری، ابتکار و جامعیت، متانت، پرهیز از خشونت، واقع نگری، محاسبه گری، نظم، دفاع از انقلاب و نظام، مظلومیت و ... از ویژگی های بارز شهید بهشتی(ره) بود.

وی ابراز داشت: این شهید بزرگوار، محضر 4 مرجع بزرگ آیات عظام بروجردی، محقق داماد، حجت و امام خمینی(ره) درک کرده و محضر این استوانه های بزرگ علمی تلمذ کردند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب درباره ایشان  فرمود، از خصوصیات این شهید، ابتکار بود که منتظر کسی نمی ماند؛ بلکه خود دست به کار می شد و کارهایی زیبا انجام می داد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: تأسیس دبیرستان دین و دانش در قم، از ابتکارات این شهید بزرگوار است که دستاورد آن، بزرگانی برای انقلاب بوده است.

*در مقابل خون شهدا مسئولیم

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به شهادت شهدایی همچون دکتر بهشتی(ره)، تصریح کرد: ما در مقابل این خون ها مسئولیم و باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به ادامه تفسیر سوره نور پرداخت و گفت: خداوند متعال در این سوره 10 آیه درباره «افک» آورده که نشان از اهمیت این موضوع است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: در آیات پایانی این موضوع، به 5 نکته اشاره شده است که بسیار مهم بوده و خطاب به همه مردم می باشد.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: نکته اولی که خداوند متعال به آن اشاره داشته، این است که چرا وقتی شایعه را شنیدید، قبول کردید؟ نخستین موضع انسان در قبال شایعه این است که قبول نکند؛ چه شخص راست بگوید؛ چه دروغ.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی خاطرنشان ساخت: نکته دوم، دلیل نقل شایعه است که انسان نباید این عمل را انجام دهد؛ چراکه از صحت و سقم آن مطلع نیست.

وی تصریح کرد: نکته سوم، کوچک شمردن گناه شایعه است که برخی به آن گرفتار هستند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی بیان داشت: این گناه نزد خداوند متعال بزرگ است و نباید آن را کوچک شمرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نکته چهارم، اظهار داشت: 4 مرتبه در این سوره جمله «و لولا فضل الله و رحمته» آمده که نشان دهنده این مطلب است تمام توفیقات انسان، از ناحیه خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان ابراز داشت: آخرین نکته این آیات، مسئله عدم تکرار مباحثی همچون شایعه و دروغ است که خداوند متعال می فرماید: يَعِظُكُمُ اللَّهُ أَن تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَدًا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ/ خدا اندرزتان مى‏دهد كه هيچ گاه ديگر مثل آن را اگر مؤمنيد تكرار نكنيد».

         

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha