جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام حاجتی

حوزه/ درست است که کشور دچار مشکلات عدیده اقتصادی است و جوانان در مضیقه هستند، اما همین جوانان مؤمن بدانند اگر ازدواج خود را به خاطر مشکلات اقتصادی عقب بی اندازند، با موانع بیشتری مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، در سلسله نشست های اخلاقی ماه مبارک رمضان، به فضیلت انفاق و آثار آن در افزایش رزق و روزی انسان پرداخت و اظهار داشت: در روایات ائمه اطهار(ع) وارد شده کسی که در راه رضای خدا حسنه ای پرداخت کند، خداوند متعال 10 برابر آن را به وی عطا می کند؛ پس آنهایی که مدام حرف از فقر و گرفتاری های مادی می زنند، انفاق کنند که رزق و روزی آنها در این است.

وی با اشاره به مشکلات و گرفتاری های مادی جوانان، گفت: درست است که کشور دچار مشکلات عدیده اقتصادی است و جوانان در مضیقه هستند، اما همین جوانان مؤمن بدانند اگر ازدواج خود را به خاطر مشکلات اقتصادی عقب بیاندازند، با موانع بیشتری مواجه خواهند شد؛ چرا که «اِنَ یَكونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه!» و این وعده خداوند متعال بوده و تخطی ناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، یکی از برترین راه های افزایش رزق و روزی را انفاق فی سبیل الله دانست و افزود: بنا به فرمایش امام علی(ع) «المؤمن كيِّس/مؤمن واقعی زرنگ است» و اگر مردم زرنگ بودند و می‌دانستند که یکی از بهترین راه های ثروتمند شدن، انفاق و صدقه دادن است.

وی به مراتب انفاق اشاره کرد و گفت: انفاق تنها از راه مادی نیست! انسان می تواند با هزینه کردن وقت و توان خود در راه خدا و برای یاد دادن فضیلت ها، انفاق کند.

امام جمعه موقت اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فضیلت های آیت الکرسی، بیان داشت: آیت الکرسی یکی از بافضیلت ترین آیات قرآن است که روایات و احادیث بسیاری در شأن آن نازل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در پایان با تأکید بر اینکه مداومت بر خواندن آیت الکرسی، رمز پیروزی بر مشکلات و سختی های زمانه است، اظهار داشت: "سیوتی" از علمای اهل سنت نقل می کند که «پیامبر(ص) فرموده اند: هر چیزی نقطه و برجستگی ای دارد و نقطه برجسته و برجستگی قرآن آیت الکرسی است» و اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید، بنا به نسح صریح روایات بر قرائت ذکر شریف آیت الکرسی استمرار داشته باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سجاد IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    باسلام. [سیوطی] صحیح است. [نص صریح] صحیح است. با تشکر.