شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استقبال مردم اندونزی از روحانی ایرانی /حجت الاسلام احمدی شاهرختی

حوزه/ سفر حجت الاسلام احمدی شاهرختی مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم با استقبال مردم و مراکز دینی آن دیار همراه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،حجت‌الاسلام احمدي شاهرختي که به عنوان سفر تبلیغی و ترویج مباحث قرآنی به کشور اندونزی رفته، با استقبال مردم و مجامع دینی آن کشور اعم از شیعه و اهل سنت مواجه شده است.

حضور در جمع شیعیان جاکارتا

حجت‌الاسلام احمدي شاهرختي ، با حضور در جمع شيعيان جاكارتا در ميان آنها به سخنراني و تلاوت قرآن كريم پرداخت.  وی در اين جلسه به بيان مباحث تخصصي قرآن كريم و قرائت و همچنين دستگاه‌هاي تلاوت پرداخت و آموزش‌هاي لازم را ارائه كرد.

در اين جلسه سئوال‌هاي مختلفي در خصوص تجويد و آموزش صحيح مخارج قرآن كريم و همچنين قرائت صحيح نماز پرسيده شد كه مبلغ اعزامي از جمهوري اسلامي ايران به آنها پاسخ داد.

از ديگر برنامه‌هاي حجت‌الاسلام احمدي شاهرختي حضور در منزل يكي از شيعيان سرشناس جاكارتا بود كه با استقبال گسترده مواجه شد و در آن جلسه در خصوص مراتب روزه سخن به ميان آمد.

وی گفت: ماه رمضان هنگامه مهماني دادن خداوند است و او ميزبان ماست و سفره اي كه ايشان ايجاد كرده همان نه گفتن به خواهش هاي نفساني است و اگر از اين موضوع به درستي بر آييم از حجاب هاي ظلماني هم عبور کرده و به مراتبي مي رسيم كه خداوند مي فرمايند من جزاي فرد روزه دار هستم.

حجت‌الاسلام احمدي‌شاهرختي با اشاره به دعاي شعبانيه گفت: بايد يك مسيري را طي كنيم كه به معدن الهي برسيم، برخي در مرحله حيواني مي مانند و برخي به دسته انساني مي رسند، اين افراد هم دسته بندي مي شوند و بايد سعي كنيم كه به معدن عظمت الهي برسيم.

حضوردر شهر كوپانگ در استان نوساتنگاري شرقي اندونزي

استاد قرآنی اعزامي از جمهوري اسلامي ايران با حضور در شهر كوپانگ در استان نوساتنگارا شرقي اندونزي به فعاليت‌هاي قرآني پرداخت.

حجت‌الاسلام احمدي شاهرختي در بدو ورود به اين شهر مورد استقبال مردم قرار گرفت، اين شهر 300 هزار نفر جمعيت دارد كه اكثريت آن مسيحي بوده و اقليت كمي نيز مسلمان هستند.

يكي از حاشيه‌هاي اين سفر حضور در منزل يكي از شيعيان بود كه خانه وي متصور به تمثال مبارك حضرت امام راحل بود اين عظمت ايشان و انقلاب را نشان مي‌دهد كه چهره زيباي ايشان در دل يكايك انسان هاي عاشق اسلام و قرآن جاي مي گيرد، هرچند در گوشه اي دور افتاده مانند كوپانگ باشد.

حجت‌الاسلام احمدي شاهرختي در اين شهر به ارائه برنامه‌هاي مختلف قرآني پرداخت كه از جمله آن مي‌توان به قرائت قرآن و سخنراني در خصوص اهميت قرآن كريم و شب قدر در مسجد التقوي اهل سنت پرداخت كه همراه با پرسش و پاسخ‌هاي گسترده بود.

همچنين وي در جمع شيعيان شهر كوپانگ ضمن قرائت قرآن كريم به سخنراني در خصوص جايگاه تشيع و فعاليت‌هاي دشمن در اين خصوص پرداخت.

حضور در منزل هنرمندی که دلباخته امام خمینی(ره) است

يكي از برنامه‌هاي حجت‌الاسلام احمدي‌شاهرختي در شهر كوپانگ حضور در بيت یکی از هنرمندان بود که دلباخته امام (ره) است، این شیعه اقدام به كشيدن تمثال مبارك حضرت امام(ره) كرده است.

استاد قرآنی اعزامي از جمهوري اسلامي ايران در اين جلسه گفت: امام با تكيه بر خداوند و با اخلاصي كه داشت و اميد به نصرت خداوند قيام را آغاز كرد در حالي كه تنها بود بعد از 15 سال، برگشت و زماني كه تشريف آوردند همه از ايشان استقبال كردند.

وي تصريح كرد: ايشان حكومت تشكيل داد اما براي خود هيچ اندوخته اي نداشت و در خانه اجاره اي زندگي كرد، شجاع بود و از هيچ استكباري نترسيد و امريكا را شيطان بزرگ ناميد و گفت هيچ غلطي نمي تواند بكند و به مراتب همين روحيه شجاعت را به مردم ايران داد و اكنون ابهت ابرقدرت‌ها نزد مردم ايران از بين رفته است.

حضور در مسجد التقوي كوپانگ

از ديگر برنامه‌هاي حجت‌الاسلام احمدي شاهرختي در شهر كوپانگ حضور در مسجد التقوي و قرائت قرآن و سخنراني در جمع اهل تسنن اين مسجد بود.

وي گفت: قرآن به دو صورت نزول تدريجي و دفيعي به پيامبر(ص) نازل شده كه در نزول تدريجي 23 سال انجام شد، همچنین كيفيت نزول قرآن در شب قدر بوده، تنها پيامبر(ص) و اوليا مي دانند كه در شب قدر چه اتفاقي افتاده است.

استاد قرآنی اعزامی از جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: عظمت شب قدر هم به عظمت قرآن است و ما اگر بخواهيم ماه رمضان را تعريف كنيم همان بهترين تعريفي است كه قرآن گفته و همان ماهي كه در آن قران نازل شده است.

قرائت قرآن و سخنرانی در مسجد اهل سنت

حجت‌الاسلام احمدي‌شاهرختي ادامه سفر خود به شهر كوپانگ اندونزي در مسجد نماسين اهل سنت نیز حاضر شد و علاوه بر تلاوت قرآن به سخنراني پرداخت.

وي در خصوص اينكه چه كنيم محبوب خداوند باشيم گفت: انسان اگر كسي را دوست داشته باشد با همه وجود هر كاري كه آن فرد بخواهد را انجام مي‌دهد و ما نيز بايد سعي كنيم تا در حد وسعمان به دستورات خداوند توجه كنيم.

حجت‌الاسلام احمدي شاهرختي تاكيد كرد: مومنان با هم برادرند و همه مسلمانان بايد در برابر دشمنان قسم خورده اسلام متحد باشند و در برابر آنها اشداء علي الكفار باشند.

استاد قرآنی اعزامی از جمهوري اسلامي ايران گفت: متاسفانه امروزه برخي كشورهاي اسلامي جز اين عمل مي كنند و عمل به قرآن ندارند، آنچه امروز در غرب آسيا و خاورميانه شاهد هستيم نشان مي‌دهد اين افراد از قرآن دور شده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدي شاهرختي  در پايان نيز به سوال‌هاي حاضران كه در خصوص داعش و همچنين و مراحل محبوب شدن نزد خداوند بود، پاسخ داد.

حضور در جمع هنرمندان و کارکنان شبکه تلویزیونی RCTI

حجت الاسلام احمدی شاهرختی با حضور در شبکه تلویزیونی RCTI این کشور که به عنوان یکی از شبکه های فعال اندونزی به شمار می رود، با هنرمندان و کارکنان این شبکه دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه حجت الاسلام احمدی شاهرختی طی سخنانی به موضوعات قرآنی و پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی جوانان پرداخت.

وی گفت: ارائه تفسیر قرآن کریم به منظور آشنایی بیشتر با مباحث قرآنی است تا جوانان در این ماه مبارک رمضان با قرآن انس بیشتری پیدا کنند.

این مبلغ دینی ادامه داد: باید امت اسلام در این ماه که ماه قرآن است به آیات الهی بیشتر دقت کرده و همتشان را مصروف درک و فهم و عمل به آیات قرار دهند تا در پرتو این معنویت، عقلانیت به تمدن بزرک اسلامی نزدیک شوند.

وی اذعان داشت: بزرگی، جلال و شان این ماه مربوط به نزول قرآن بوده و خداوند نیز در سوره قدر و همچنین آیه 185 سوره بقره و دیگر آیات به این اشاره کرده است.

این مبلغ قرآن کریم در ادامه به سوال های شرکت کنندگان در خصوص مسائل قرآنی از جمله وظیفه مسلمانان در قبال مردم مظلوم فلسطین، فعالیت های داعش، جایگاه تشیع و... پاسخ داد.

از حاشیه های این دیدار صمیمی که در بین اصحاب رسانه و کارکنان این شبکه انجام شد، این بود که خواهان ارتباط بیشتر با رسانه های تصویری و صوتی ایران بودند و وقتی گفته شد که در عرصه های قرانی هم مانند یوسف پیامبر(ص) و اصحاب کهف و دیگر فیلم ها جمهوری اسلامی پشرو است اظهار خوشحالی کردند و پیگیر سفر به ایران شدند.

حضور در مجتمع آموزشي نعمه الجواهر اندونزي

مبلغ اعزامي از جمهوري اسلامي ايران با حضور در كشور اندونزي در منطقه «چي تايِم» در اطراف جاكارتا حاضر و در مجتمع نعمه الجواهر به قرائت قرآن و تبليغ دين مبين اسلام پرداخت.

وی در بدو ورود به اين مجتمع مورد استقبال رسمي حبيب حسن العطاس رئيس مجتمع قرار گرفت. اين مجتمع داراي دو قسمت است،  يكي از آن مربوط به دانش‌آموزان دوره ابتدايي و ديگري در خصوص يتيم خانه است كه در مجموع 500 نفر كودك شيعه و اهل سنت حضور دارند.

رئيس مجتمع نعمه الجواهر كه از ارادتمندان به حضرت امام(ره) است، ضمن خوش آمد گويي به مبلغ اعزامي از جمهوري اسلامي ايران گفت: آن اسلامي كه مي تواند براي ما مفيد بوده و براي جامعه نجات بخش باشد اسلامي است كه امام راحل معرفي كرده است

سپس مبلغ اعزامي جمهوري اسلامي ايران ضمن قرائت قرآن طي سخناني از شخصيت امام(ره)، اخلاص و مرام شجاعانه ايشان در برابر استكبار جهاني نكاتي را مطرح كرد و بيان داشت: اگر امام راحل يك تنه به قلب دشمن زد و در برابر مستكبران ايستاد و گفت آنها هيچ غلطي نمي توانند بكنند اين برگرفته از قرآن بود.

وي به ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: اين ماه، ماه قرآن است و اگر به قرآن تبعيت كنيم ما را به سمت و سوي امام راحل خواهد كشاند.

  حضور روحانی ایرانی در مسجد صله الرحم اندونزی

حجت الاسلام احمدي شاهرختي با حضور در مسجد صله الرحم شهر ماكاسار اندونزی به قرائت قرآن و تبليغ دين پرداخت.

وی در ابتدا درگذشت رئيس مجلس العلماي شهر ماكاسار را تسليت گفته و آرزوي غفران ابدي براي آن مرحوم كرد و گفت: علماي متواضع و مخلصي مانند ايشان وقتي از دنيا مي‌روند نقصي پديد مي آيد كه هيچ چيزي نمي‌تواند آن را پر كند.

وي در ادامه علاوه بر قرائت قرآن كريم به سالروز وفات حضرت خديجه كبري (س) اشاره كرد و گفت: شخصيت اين بانوي بزرگوار در حدي بود كه حتي در جاهليت به او طاهره لقب داده بودند يعني پاك زيسته بود و قابليت ازدواج با پيامبر(ص) را داشت.

وي افزود: حضرت خديجه(س) به دنبال حق و حقانيت بود، زماني كه متوجه روش و مسلك پيامبر(ص) كه آن زمان به محمد امين معروف است، تمام زندگي خود را عاشقانه وقف آن حضرت و اسلام نمود و تا آخرين لحظه زندگي در خدمت دين مبين اسلام بود.

این مبلغ دینی گفت: در فضل حضرت خديجه(س) همين بس كه حضرت فاطمه زهرا (س) فرزند بزرگوار آن حضرت است، همان كه يك سوره كامل به نام او برده شده و ايشان جزو كساني است كه خداوند او را پاك ناميده و از هر گناهي به دور هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha