جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خوانساری

حوزه/ رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات حوزه های علمیه با اشاره به برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بر ضرورت اطلاع رسانی از فعالیت های قرآنی حوزه تاکید کرد.

حجت الاسلام خوانساری، در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم تهران، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر حضور چشمگیر و قدرتمند حوزه در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن، اظهار کرد: یکی از مهم ترین بحث های هرساله در نمایشگاه قرآن، اطلاع رسانی فرهنگی می باشد که این وظیفه بر عهده غرفه های حوزوی است، خوشبختانه امسال نیز در این بخش دفاتر و بیوت مراجع عظام تقلید، موسسات فرهنگی حوزوی و نیز حوزه علمیه حضوری قدرتمند در نمایشگاه داشته و روابط عمومی حوزه نیز از ماه های گذشته تلاش های زیادی را انجام داد تا این حضور به نحو احسن صورت پذیرد.

وی ادامه داد: بخش حوزوی نمایشگاه خوشبختانه نسبت به سال های گذشته از نظر تنوع غرفه و موضوعات پیشرفت زیادی داشته، همچنین از نظر جانمایی هم نسبت به سال قبل در جایگاه مناسب تری قرار گرفته است، متأسفانه جایگاهی که سال گذشته برای این بخش در نظر گرفته شده بود به هیچ وجه در شأن این بخش نبود، اما خوشبختانه جایگاهی که برای بخش حوزوی در نظر گرفته شده، مناسب است و در صورتی که تبلیغات و اطلاع رسانی صحیحی از طرف مسئولان برگزاری نمایشگاه صورت پذیرد، مخاطبین زیادی به این بخش خواهند آمد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در محل باغ موزه دفاع مقدس، اظهار داشت: به نظر بنده این مکان مناسب برگزاری نمایشگاه قرآن کریم نیست و حتی اگر این نمایشگاه در قسمت های درجه دو و سه مصلی برگزار می شد، مناسب تر بود؛ البته با توجه به اینکه امسال فضایی در باغ کتاب هم به نمایشگاه اضافه شده است، وضعیت اندکی بهبود یافته است.

حجت الاسلام خوانساری در ادامه با انتقاد از تأخیر در برگزاری نمایشگاه، افزود: تأخیر حدوداً پانزده روزه در شروع نمایشگاه قرآن امسال به وضعیت کلی نمایشگاه ضربه وارد کرد.

وی در مورد استقبال مخاطبین از نمایشگاه نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز در روزهای ابتدایی نمایشگاه هستیم، طبیعی است که بازدیدکنندگان زیادی به نمایشگاه نیامده اند، اما امید می رود که در رزوهای آتی مخاطبین بیشتری از نمایشگاه قرآن بازدید نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha