جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان

حوزه /نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: تلاش امام مجتبی(ع) در کمک به فقرا و ایتام باعث شد تا لقب کریم اهل بیت(ع) را به ایشان بدهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، همزمان با چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه میلاد پر خیر و برکت امام حسن (ع) به بیان فضائل اخلاقی این امام بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: امام مجتبی(ع) اولین ثمره ازدواج حضرت زهرا (س) بود و انس و الفت خاصی با رسول خدا (ص) داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: در روایات متعددی این علاقه و انس حاکم بر روابط امام حسن (ع) و پیامبر اکرم (ص) بیان شده تا جایی که رسول خدا (ص) در هنگام سخنرانی، از منبر پایین آمده و ایشان را روی زانوهای خود می گذاشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام مجتبی(ع) در ۷ سالگی پدر بزرگ و مادر خود را از دست دادند و پس از گذشت ۳۰ سال در سن ۳۷ سالگی و پس از شهادت پدر بزرگوارشان، به امامت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، دوران امامت، این امام بزرگوار را ۱۰ سال ذکر کرد و گفت: به فرموده امام محمد باقر (ع)، امام حسن (ع) در عبادت و صدقه دادن جهد و تلاش بسیار داشت.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: امام حسن (ع) در سن ۱۸ سالگی مهمانسرایی در شهر مدینه برای فقرا راه اندازی کرده بود و با روی باز میزبان نیازمندان و مستمندان بود.

وی به داستانی از اکرام امام مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: مسافری وارد شهر مدینه شد و در نخلستان با حضرت علی (ع) روبرو شد، حضرت از او استقبال کرده و غذای خود را به او تعارف کردند، مرد نیازمند که نان های سفت و خشک را دید، متعجب شد، لذا حضرت علی (ع) او را به مهمانسرای فرزندشان راهنمایی کردند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: او در مهمانسرای حضرت محتبی(ع) پذیرایی شد و مقداری از غذای خود را برداشت، سؤال کردند، غذا را برای که می بری؟ وقتی مرد مشخصات داد، امام حسن (ع) گفتند: آن مرد صاحب و ولی من و همه این تشریفات است، لیکن قسم یاد کرده تا زمانی که گرسنه ای وجود دارد، غذای سیر نخورد.

آیت الله طباطبای نژاده با بیان این که تلاش و جهد حضرت در کمک به فقرا و ایتام باعث شد تا لقب کریم اهل بیت (ع) را به ایشان بدهند، ابراز داشت: وقتی فقیری برای رفع نیاز خود به منزل ایشان مراجعه می کرد، نه تنها به او کمک می کردند، بلکه می فرمودند"هر وقت دشمن فقر به تو فشار آورد، پیش ما بیا تا تو را یاری کنیم".

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha