پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌‌الاسلام محمد حسین مختاری

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: بی شک آل سعود نیز از خطر گروه داعش و جنایات بی شرمانه آن ها در امان نخواهند ماند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن محکومیت کشتار اخیر مظلومانه شیعیان در یکی از مساجد کشور کویت اظهار داشت: داعش یک پدیده بسیار خطرناکی است که حتی سعودی ها نیز که این روزها به انواع و اقسام گوناگون دست به پشتیبانی از این گروه علیه شیعه برای به خاک و خون کشیدن مظلومان می زند، بدانند که این تهدیدی برای خود آن ها نیز به شمار می رود.

وی افزود: این گروه سنگدل و جانی ، ساخته و پرداخته استکبار جهانی است و هدف از ایجاد و تقویت آن نیز این بوده که در درجه اول چهره اسلام را در سطح جهان به شدت مخدوش کند.

امام جمعه و رییس سابق مرکز اسلامی نیوکاسل همچنین خاطرنشان کرد: در سال های اخیر طراحی ها و برنامه ریزی های زیادی از سوی دشمن صورت گرفته تا این گروه افراطی شکل بگیرد و با حرکت های نابخردانه که منبعث از جمود و سکون و ایستایی است و به هیچ وجه با تعالیم دینی سازگاری ندارد، تصور اذهان عمومی جهان نسبت به اسلام و جماعت مسلمین را خراب کند.

وی با اشاره به حمایت های بی دریغ غرب و نیز عربستان سعودی و متحدان منطقه ای اش از تکفیری ها به ویژه گروه داعش گفت: دیر یا زود ، شر این گروه فاسد و ضد دین ، دامن خود عربستان سعودی را نیز می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: بمب گذاری اخیر در کویت و شهید و مجروح شدن جمع زیادی از شیعیان در این کشور نشان داد که داعش گروه خطرناکی است که با حمایت صهیونیسم و استکبار به دنبال ایجاد رخنه در کشورهای اسلامی و فتنه انگیزی های بیشتر و شکاف میان مذاهب اسلامی است و اساساً به هیچ مکان و گروهی از مسلمین نیز رحم نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha