پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجمع فیضیه

حوزه/ با توجه به شرایط و اوضاع منطقه ای نباید به مسائل درونی دامن زد؛ زیرا دشمنان اسلام درصدد سوء استفاده از آن هستند/ حب علما و روحانیون که به عنوان نماد دین مطرح هستند، حب انبیا و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، طلاب و روحانیون کرمانشاهی، ظهر امروز در اعتراض به اظهارات نسنجیده استاندار در خصوص روحانیت، در مدرسه علمیه آیت الله العظمی بروجردی این شهر اجتماع کردند و به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداخته و این امر را محکوم نمودند.

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، پس از استماع نظرات معترضین در این تجمع، گفت: با توجه به اینکه در ماه مباک رمضان هستیم، باید نسبت به خودسازی اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد» توهین به علما و روحانیت، توهین به انبیاء محسوب می شود و باید توجه داشت که حب علما و روحانیون که به عنوان نماد دین مطرح هستند، حب انبیا و اهل بیت(ع) است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه افزود: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به خاطر خدا و آنچه رنگ خدایی دارد، باشد، در این صورت، ماندگار و اثرگذار خواهد بود و خدشه بردار نیست .

وی، همگان را به صبر و بردباری و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب دعوت کرد و ابراز داشت: با توجه به این که امسال، به نام سال "همدلی و هم زبانی دولت و ملت" نامگذاری شده، لذا باید بین ملت و دولت مهربانی و اخوت برقرار گردد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، عمل به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب را ضروری خواند و گفت: اگر به کسی توهین شود، باید به خاطر فرمایشات رهبری معظم و ایجاد اتحاد و برقراری آرامش در کشور، با سعه صدر و عقلانیت برخورد کرد؛ زیرا آرامش ایران پشتوانه ای برای رزمندگان اسلام در کشورهای لبنان، سوریه، عراق و فلسطین است.

مدیرحوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و اوضاع منطقه ای نباید به مسائل درونی دامن زد؛ زیرا دشمنان اسلام درصدد سوء استفاده از آن هستند .

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بهترین الگو در جهان اسلام و دنیای امروز است و حتی دشمنان نیز به این امر اعتراف دارند، البته این مسئله اعتراض آنها را برانگیخته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به علاقه مردم کرمانشاه به روحانیت، ادامه داد: حتی در دوران قاجاریه در استان کرمانشاه بهترین موقوفات در راستای دین و خدمت به روحانیت در جهت ساخت مدارس علمیه، مساجد، تکایا و حسینیه بوده و در حال حاضر نیز انتظار از استاندار در نظام جمهوری اسلامی، حرکت در مسیر روحانیت است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان یادآور شد: مردم کرمانشاه، مردمی بصیر، ولایتمدار و شهید پرور بوده و میزبان زاوار سید الشهدا(ع) هستند، لذا استاندار این استان باید دارای چه صفاتی باشد و این انتظار از او می رود.

*استاندار عذرخواهی کرد

برپایه این گزارش، استاندار کرمانشاه، هشتم تیرماه، در مراسم معارفه شهردار، مطلب نسنجیده و اهانت آمیزی درباره روحانیت به کار برد که با واکنش شدید  علما، روحانیون و طلاب استان روبرو شد و پس از آن، در بیانیه ای از علما و روحانیت عذرخواهی کرد.

بخشی از بیانیه استاندار کرمانشاه  به شرح ذیل است:

«مع الوصف چنانچه بیان آن تمثیل، باعث تکدر خاطر برخی از روحانیون عزیز شده است، صمیمانه پوزش طلبیده، امیدوارم این توضیحات پایانی بر سوءتفاهم ایجاد شده باشد و در این ماه پرخیر و برکت با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای مقام عظمای ولایت و همچنین روحانیت گرانقدر استان؛ بتوانیم به شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت جامه عمل پوشانده و در راستای توسعه استان و تحقق مطالبات مردم عزیزمان گام های مستحکم تری برداریم».

استاندار کرمانشاه همچنین شب گذشته در دیدار آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان، از اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کرد.

 

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha