سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری گفت: باید شکرگزار نعمت خدا باشیم چون در زمان و شرایطی زندگی می کنیم که امنیت داشته و برای یادگیری احکام و واجبات شرعی، هیچ مانعی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در سلسله جلسات تفسیر زیارت جامعه کبیره، به عبارت «وَجاهَدْتُمْ فِى اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتّى اَعْلَنْتُمْ دَعْوَتَهُ وَبَیَّنْتُمْ فَراَّئِضَهُ وَاَقَمْتُمْ حُدُودَهُ وَنَشَرْتُمْ شَرایِعَ اَحْکامِهِ وَسَنَنْتُمْ سُنَّتَهُ»، اشاره کرد و گفت: در معنی این عبارت آمده است «شما ای امام بر حق، با تحمل مشقت ها، نهایتاً دین خدا را برای همه اعلان کرده و فرایض الهی و واجبات دینی و احکام شریعت سید المرسلین را برای مردم تبیین کردید».

83 درصد روایات شیعیان از امام باقر و صادق(ع)

امام جمعه اهواز، با بیان این که بیشتر احکام و واجبات شرعی اهل تشیع، از زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به دست ما رسیده است، تصریح کرد: علمای شیعه در اسناد قدیمی مطرح کرده‌اند که بیش از 83 درصد روایات مربوط به احکام الله از امام باقر و صادق(ع) به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به مشقت ها و سختی های امام صادق(ع) برای بیان احکام الهی و نشر آنها میان آحاد جامعه، گفت: امروزه اکثر مردم از ماجرای به زندان افتادن امام موسی ابن جعفر(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) مطلع آگاهی دارند، اما کمتر افرادی می دانند که امام صادق(ع) نیز مدتی را در زندان بوده است؛ حال آنکه این امام همان در همان مدت اسارت نیز به بیان احکام شرعی پرداخته و واجبات الهی را نشر می داد.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان با تأکید بر این که باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی ایران باشیم، گفت: باید شکرگزار نعمت خدا باشیم که در زمان و شرایطی زندگی می کنیم که امنیت داشته و برای یادگیری احکام و واجبات شرعی، هیچ مانعی وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha