جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهش

حوزه/در جلسه شورای علمی پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان لرستان بر ضرورت همراهی استاد راهنما در امور تحقیقی تاکید شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، در این جلسه که با حضور اعضای شورای علمی و پژوهشی مدارس علمیه خواهران  استان در شهرستان الیگودرز و با هدف آسیب شناسی تحقیقات پایانی طلاب برگزار شد، حجت الاسلام محرابی، از اساتید حوزوی با اشاره به اینکه تحقیقات و پژوهش از ارکان اصلی حوزه هستند،گفت: طلاب باید با انگیزه بیشتر برای تحقیق و پژوهش قدم بردارند  وپژوهش های آنها به گونه ای باشد که کار بردی تر گردد.

وی، همچنین با اشاره به اینکه برای فراهم کردن انگیزه بیشتر برای تحقیق و پژوهش، لازم است نمره و امتیاز بیشتری برای این درس در نظر گرفته شود افزود:اساتید راهنما در   مدارس علمیه باید برای راهنمایی و مشورت در تحقیق قدم به قدم به طلاب کمک کنند و از ابتدای تحقیق تا پایان کار وی  را همراهی نمایند.

کارشناس پژوهش و تحقیق، حوزوه با اشاره به اینکه خروجی حوزه در نهایت باید منجر به پژوهش شود گفت: باید با نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه گامی اساسی در کاهش معضلات دینی فرهنگی و اجتماعی برداشته شود.

حجت الاسلام محرابی بیان داشت: باید برای اساتید راهنما نیز  دوره های روش تحقیق اجرا شود و علاوه بر این،  اساتید داور و معاونان پژوهشی هم باید نظارت بیشتری بر  فعالیت های تحقیقی و پژوهشی طلاب داشته باشند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همچنین نیاز است، طلاب پایه پنجم و بالاتر برای موفقیت در فعالیتهای پژوهشی در جلسات و کارگروه های آشنایی با تحقیقات پایانی شرکت کنند.

گفتنی است: در پایان این جلسه، اساتید راهنما و روش تحقیق مدارس علمیه استان در مورد  راهکارهای لازم برای یک تحقیق کارامد به بحث وتبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha