جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام تابش ، امام جمعه بندر امام خمینی (ره)

حوزه/ براساس روایات ائمه اطهار(ع) ماه مبارک رمضان، ماه استغفار و نزدیکی به خداوند متعال بوده و سبب آرامش حقیقی انسان می شود.

 حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که اضطراب و نگرانى یکى از بزرگترین بلاهاى زندگى انسان هاست، بیان داشت: آرامش همواره یکی از گمشده های مهم بشر خاکی است که برای کسب آن، خود را به هر آب و آتش می‌زد! غافل از این که آرامش چیزی نیست که بتوان آن را در جایی پیدا کرد.

 این استاد حوزه، ادامه داد: آرامش، چیزى نیست که بتوان از آن به آسانى گذشت؛ به همین دلیل تا کنون کتاب هاى زیادى نوشته شده که موضوع آنها فقط نگرانى و راه مبارزه با آن، و طرز به دست آوردن آرامش است.

 وی در ادامه افزود: در واقع آرامش این نیست که آن را در جایی بتوان پیدا کرد، آرامش دست خدا بوده و باید برای کسب آن به قرب الهی نزدیک شد تا خداوند متعال طعم واقعی آن را نسیب انسان کند.

 حجت الاسلام تابش، ماه مبارک رمضان را یکی از بهترین زمان ها برای کسب آرامش واقعی عنوان کرد و گفت: بنا به روایات ائمه اطهار(ع) ماه مبارک رمضان، ماه استغفار و نزدیکی به خداوند متعال است که این نزدیکی به خداوند سبب آرامش حقیقی انسان می شود.

 امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، ماه رمضان را فرصت توبه و انابه دانست و بیان داشت: حقيقت توبه، بازگشت از نافرمانى خدا به سوى اطاعت اوست، كه ناشى از پشيمانى و ندامت فرد نسبت به اعمال گذشته مى باشد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره)، با بیان این که توبه نیازمند رعایت چند شرط اساسی است، افزود: برای خروج از حالت گناه، فرد باید مراحلی را طی کند و وظایفی را انجام دهد، تا توبه حقیقی داشته باشد، یعنی در حقیقت باید توبه اش دارای شرایط و ارکانی همچون «ندامت و پشیمانی»، «عزم بر ترک گناه برای همیشه» و «اصلاح یا همان جبران مافات با عمل صالح» باشد تا مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار گیرد.

 وی در پایان، ماه مبارک رمضان را یکی فرصتی خاص و طلایی برای مبلغان حوزه های علمیه دانست و گفت: در ماه مبارک رمضانی که دلها برای کسب معارف الهی آماده است، تبلیغ دین بهترین عنصر جذب جوانان به معارف دینی است که باید مورد توجه ویژه مبلغین حوزه های علمیه قرار گیرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha