جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، بالاترین نعمت از نعمات معنوی خداوند متعال را نعمت «اسلام» و «ولایت» عنوان کرد و گفت: اگر انسان همه نعمت های مادی و معنوی را داشته باشد، اما از نعمت اسلام محروم باشد، یقیناً جایی در بهشت خداوند نخواهد داشت و اگر اسلام داشته باشد، اما ولایت نداشته باشد، باز هم جای او در جهنم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه تفسیر سوره مائده، به آیه «وَ اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ وَ ميثاقَهُ الَّذي واثَقَکُمْ بِهِ إِذْ قُلْتُمْ سَمِعْنا وَ أَطَعْنا وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ» اشاره کرد و اظهار داشت: این آیه شریفه از جهت «نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ» و «ميثاقَهُ الَّذي» ارتباط مستقیم به مسأله ولایت امیرالمؤمنین(ع) دارد.

وی به معنای لغوی «نِعْمَةَ اللَّه» اشاره کرد و گفت: نعمت در لغت به معنای حال خوش است و عکس آن نیز معنای نغمت می دهد، حال اگر انسان حال خوشی داشته باشد، به آن نعمت می گویند و اگر به آن بلا و عارضه ای مبتلا شود، نغمت می گویند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری افزود: سعی کنید چه در حالات خوش و چه در حالات پریشانی و مشکل، شکر گذار خداوند متعال باشید که این همان امتحان الهی بوده و نتیجه آن بستگی به عکس‌العمل شما دارد.

امام جمعه موقت اهواز، به آیه ۲۰ سوره لقمان مبنی بر «وَأَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً» اشاره کرد و گفت: قرآن کریم در این آیه بیان می کند که «يا ندانسته‏ايد كه خدا آنچه را كه در آسمانها و آنچه را كه در زمين است مسخر شما ساخته و نعمتهاى ظاهر و باطن خود را بر شما تمام كرده است»؛ و این بدان معناست که خداوند متعال همه نعمت های خود، چه ظاهری و چه باطنی را برای اشرف مخلوقاتش نازل کرده که شمارش تعداد آنها به هیچ وجه انجام پذیر نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، نعمت های ظاهری را آب و غذا و فنّاوری‌های روز بشر و نعمت های باطنی را نماز، روزه، تقرب الی الله و اعمال و عبادات دانست و تصریح کرد: به یقین برترین نعمت های خداوند، همین نعمت های باطنی است که سبب افزایش مرتبه انسان می شود.

وی بالاترین نعمت از نعمات معنوی خداوند متعال را نعمت «اسلام» و «ولایت» عنوان کرد و اظهار داشت: اگر انسان همه نعمت های مادی و معنوی را داشته باشد، اما از نعمت اسلام محروم باشد، یقیناً جایی در بهشت خداوند نخواهد داشت و اگر اسلام داشته باشد، اما ولایت نداشته باشد، بازهم جای او در جهنم است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در پایان با بیان این فردای قیامت مهمترین سؤالی که از انسان می شود، در رابطه با نعمت ولایت است، گفت: خداوند متعال در آیه 8 سوره تکاثر می فرماید «ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعيمِ / و سپس در آن روز از نعیم خدا بازخواست خواهید شد»؛ حال مقصود از نعیم بالاترین نعمت یعنی «ولایت» است که قدردان این نعمت بزرگ بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha