جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمل در سفره افطاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه بیرجند چشم و هم چشمی در افطاری دادن را یکی از آفات بزرگ خواند و گفت: امروز برخی افراد با دادن افطاری های تجمل گرایانه، مال و ثروت خود را به رخ دیگران می کشند.

حجت الاسلام ابراهیم امینیان، در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به مفهوم بزرگ ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان، ماه نزول قرآن و برکت و دلدادگی، ماه مغفرت و بندگی و بخشش و رحمت دارای منزلت خاصی است.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه رضوی بیرجند به  نازل شدن کتاب‌های الهی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: عظمت و جایگاه این ماه به قدری است که تورات در روز ششم، انجیل در روز دوازدهم، زبور در هجدهم و قرآن هم در شب قدر نازل شده است.

وی،  قرآن را نسخه عملی برای رسیدن به سعادت دانست و گفت: خداوند قرآن را فقط برای خواندن و حفظ آیات آن در ماه مبارک رمضان نازل نکرد، چرا که تأمل، تفکر وعمل کردن به این کتاب آسمانی تنها راه سعادت و هدایت بشر است.

حجت الاسلام  امینیان، عمل به دستورات قرآن را اثر گذارتر از خواندن این کتاب آسمانی ذکر کرد و اظهار داشت: طبق روایات تنها عمل کردن به یک آیه از قرآن، باعث تحول در زندگی انسان می شود.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه رضوی بیرجندف شرافت ماه مبارک رمضان را به وجود شب قدر در این ماه دانست و افزود: عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است و در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها مشخص می‌شود که این نشان دهند شکوه و عظمت ماه مبارک رمضان است.

وی تصریح کرد: شب قدر تنها  به معنای قرآن بالای سر قرار دادن نیست، بلکه باید آیات این کتاب آسمانی را در فکر و اندیشه، عمل و رفتار خود متبلور کرد.

این استاد حوزه بیرجند در ادامه با اشاره به جایگاه و فضیلت افطاری دادن در ماه رمضان، عنوان کرد: هرکس به انداز توان و وسع خودش  می تواند افطاری بدهد.

وی، چشم و هم چشمی در افطاری دادن  را یکی از آفات بزرگ خواند و خاطر نشان کرد: امروز برخی افراد با دادن افطاری های تجمل گرایانه، مال و ثروت خود را به رخ دیگران می کشند.

حجت الاسلام امینیان با تاکید بر این که باید در سفره های افطاری فقرا و مستندان مورد توجه قرار بگیرند نه ثروتمندان و اغنیا، افزود: مردم می توانند به همان سبک قدیم با دادن یک افطاری ساده حتی با یک خرما،  ثواب افطاری کامل را ببرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha