پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 352929
۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
خبر گزاری حوزه

حوزه/ استاد حوزه علمیه اهواز، رسیدن به معرفت الهی را سبب آرامش درونی و ثابت قدمی دانست و افزود: مؤمن زیرک باید در رمضان همنشنی با انبیاء و اولیای الهی را مد نظر قرار دهد و به حداقل ها قانع نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، حجت الاسلام سیدمحمد محتسبی، استاد حوزه علمیه اهواز، صبح امروز در جمع بسیجیان اهوازی، رمضان را فرصتی برای حرکت و رشد معنوی مؤمن دانست و اظهار داشت: بنا به گفته قرآن کریم، انسان در شب قدر می تواند به اندازه هزار ماه رشد کند.

این کارشناس مسائل مذهبی، انسان ساکن را همانند آبی ساکن در برکه دانست و افزود: همانگونه که آب ساکن در برکه دچار گندیدگی می شود، انسانی که حرکت کند نیز دچار یکنواختی می شود.

استاد حوزه علمیه اهواز، به اهمیت شناخت مسیر صحیح و راه درست اشاره کرد و گفت: انسان اگر در مسیر صحیح حرکت کند سبب هدایت خود و دیگران می شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) مبنی بر «مَنِ اسْتَوي يَوْماهُ فَهُوَ مَغْبُونٌ وَ َمْن كانَ آخِرُ يَوْمَيْهِ شَرَّهُما فَهُوَ مَلْعوُنٌ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفِ الْزِيادَةَ فِي نَفْسِهِ فَهُوَ فِي نُقْصانٍ وَ مَنْ كانَ اِلي الْنَقْصانِ فَالْمَوْتَ خَيْرٌ لَهُ مِنَ الْحَياةِ» اظهار داشت: حضرت در این حدیث می فرمایند که كسی كه دو روزش همانند هم باشد، زیان دیده و كسى كه دومين روزش بدتر از روز اولش باشد، ملعون است.

حجت الاسلام محتسبی، رمضان را فرصتی برای خیز برداشتن و جهش معنوی برشمرد و افزود: مؤمن باید در ماه مبارک رمضان از دوبال قرآن و عترت به خوبی بهره برد.

وی، با بیان این که عترت در ادعیه و توسل به ائمه اطهار(ع) تجلی می یابد، اظهار داشت: باید به قدر و منزلت قرآن در این ماه پیش از دیگر ماه ها توجه کنیم و با قرائت همراه با تدبر، سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین کنیم.

استاد حوزه علمیه اهواز، به آیه ۲۱۴ سوره بقره، مبنی بر «أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء وَزُلْزِلُواْ حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِيبٌ» اشاره کرد و گفت: انسان بدون حرکت کردن و بدون آزمایش شدن به بهشت نخواهد رفت.

حجت الاسلام محتسبی، با بیان این که خداوند دائم در حال امتحان گرفتن و آزمایش بندگان است، گفت: انسان ممکن است در مسیر حرکت خود دچار لغزش و تزلزل شود اما این تزلزل نباید او را از مسیر خارج کند؛ چرا که خدا خود وعده داده که یاری اش نزديک است.

استاد حوزه علمیه اهواز، رسیدن به معرفت الهی را سبب آرامش درونی و ثابت قدمی دانست و افزود: مؤمن زیرک باید در رمضان قله که همان، همنشینی با انبیاء و اولیای الهی است را مد نظر قرار دهد و به حداقل ها قانع نباشد.

استاد حوزه علمیه اهواز، در ادامه تصریح کرد: عده ای منافع خود را در پایین نگه داشتن سطح توقع مردم از زندگی که همان دنبال کردن مادیات است، می بینند.

حجت الاسلام محتسبی، با بیان این که زندگی فرصتی برای کسب درجات معنوی است، اظهارداشت: عبادت باید از کانال عبودیت عبور کند و نماز انسان باید به اقتضای بندگی او باشد تا إن شاءالله خیر هر دوجهان نصیب او شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha