سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 352938
۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
ضیافت افطاری اتحادیه مراکز شیعه آلمان

حوزه/ ضیافت افطاری به همّت اتحادیه مراکز شیعه آلمانIGS با حضور سفیران کشورهای اسلامی و روحانیون و علماء، نمایندگان و فعّالان مراکز و مساجد شیعی آلمان در شهر برلین برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری به همّت اتحادیه مراکز شیعه آلمانIGS   در تاریخ سه شنبه 30 یونی 2015 با حضور سفیران کشورهای اسلامی از جمله ایران، پاکستان، ترکیه، عراق و تونس و نیز با حضور روحانیون و علماء ، نمایندگان و فعّالان مراکز و مساجد شیعی آلمان، نمایندگان رسانه ها، شخصیت های سیاسی، اندیشمندان و مسلمانان از ملیت های مختلف در شهر برلین برگزار گردید.

در این جلسه که به زبان آلمانی برگزار شد، شخصیت های مذهبی و سیاسی از جمله حجّت الاسلام والمسلمین خلیل زاده رئیس اتحادیه مراکز شیعه آلمان و نیز جناب آقای دکتر نوربرت لامرت رئیس پارلمان آلمان، به ایراد سخنرانی پرداختند.

شایان ذکر است حجج اسلام ایران منش و انصاری معاونین مرکز اسلامی هامبورگ به نمایندگی از مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در این جلسه حضور داشتند همچنین پیام حجت الاسلام والمسلمین رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه توسط حجت الاسلام انصاری به زبان آلمانی قرائت گردید.

متن پیام رئیس اتحادیه علمای اروپا به مراسم

متن فارسی این پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان البقره، آیه 185

آقایان و خانمها                                                                       

از حضور همه شما میهمانان و شخصیت­های محترم مذهبی، سیاسی و فرهنگی و مسؤولین مراکز اسلامی سنّی و شیعه که در این ضیافت مهم افطاری شرکت کرده­اید تشکّر می­کنم. همچنین از هیئت مدیره­ی محترم  IGS خصوصاً از ریاست محترم آن حجّت الاسلام والمسلین آقای خلیل زاده که این میهمانی را با تلاش همه­ی دوستان ترتیب دادند قدردانی می­نمایم.

بسیار روشن است که ماه رمضان برای همه مسلمانان ماه عظیمی است؛ زیرا ماه نزول قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی انسان برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است و البته مسلمانان با روزه گرفتن، خود را بیشتر آماده می سازند تا فهم دقیق­تر و عمیق­تری از آموزه­های این کتاب آسمانی داشته باشند.

روزه داری عبادتی دیرین در همه­ ی ادیان ابراهیمی است که آثار و فوائد آن در هر بخش می­تواند برای نشاط و طراوت زندگی تاثیر گذار باشد: سلامت جسمی، آرامش روحی، برقراری ارتباط با خدای متعال، سخن گفتن با حضرت پروردگار و تجربه­ی انس با او و یاد آخرت همه می­تواند از دست­آوردها و برکات این ماه باشد.

چه اینکه سرکشی به فامیل، میهمانی دادن و میهمانی رفتن و توجّه به فقرا و نیازمندان نیز از زیبایی­های دیگر این ماه عظیم است. در سخنی از پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمّد صلی الله علیه و اله نقل شده که ماه رمضان اوّلش رحمت، وسطش مغفرت و آمرزش و آخرش استجابت دعا و نجات از آتش جهنّم است.

کسانی که روزه در این ماه خوب خدا را تجربه می کنند چنان روح بزرگی پیدا می کنند که دیگر فقط به خود نمی اندیشند بلکه با دعاهای خود حل مشکلات را برای همه از خدای متعال مسألت می­نمایند.

دعاهایی چون طلب شفا برای همه بیماران، سیری برای همه گرسنه گان، پوشش برای همه فقرا و کسانی که با مشقّت زندگی می کنند و ...

این آموزه­های اصیل اسلامی که در دعاهای ماه رمضان نمود پیدا کرده، همیشه درس رحمت، دوستی و آرامش می­دهد و با ایجاد رعب و وحشت مخالفت می­ کند. البته عدّه­ ای تلاش می­کنند جنگ و وحشت را به اسلام نسبت دهند، ولی اهل مطالعه می­دانند که نه فقط اسلام بلکه هیچ دینی برای خشونت نیامده بلکه ادیان الهی آمده اند تا بشریّت را با یکدیگر آشتی دهند و در سایه ­ی امنیّت به کمال الهی خود نائل گردند و به فضائل و ارزشهای اخلاقی دست یابند.

میهمانان ارجمند، بیایید با درس آموختن از این ماه خوب خدا، برای همگان خیر و خوبی طلب کنیم و جهان را به صفا، صمیمیت، آرامش و همزیستی بر اساس احترام به همه­ی انسان­ها دعوت نماییم. چه زیباست که جامعه­ ی بشری روزی را مشاهده کند که قدرت و ثروت به صورت عادلانه تقسیم گردد و عشق و محبّت و دوستی و صلح و امنیت پایدار حکمفرما شود.

در پایان لازم است نگرانی خود را از اتفاقات دلخراش و غم آلود نمازگزاران روزه دار در مسجد امام صادق علیه السلام در منطقه الصوابر کویت اعلام کنم و از همه انسان دوستان درخواست کنم ضمن محکوم کردن این نوع جنایت ها خواهان پیگیری جدّی برای مجازات عاملان و زمینه سازان آن باشند.

بار دیگر از همه تشکّر می نمایم و از اینکه توفیق حضور نداشتم عذر خواهی می کنم در فرصت دیگری به صورت حضوری ادای احترام خواهم نمود.

رضا رمضانی

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه و رئیس هیئت داوری و شورای علمای IGS

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha