جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه گفت: برای این که فرهنگ اکرام در جامعه نهادینه شود باید این باور در جامعه ایجاد شود که اموال ما از خدا به ما رسیده است .

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ولادت باسعادت کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) و با اشاره به  شعار "بیایید خوبی‌ها را تقسیم" کنیم گفت: این شعار بسیار زیبا در رابطه با اکرام است و حکایت از شعور دارد و برگرفته از متن اسلام است.

وی ادامه داد: اکرام یک مسئله دینی است و در قرآن به آن اشاره شده است، همانطور که در آخر سوره قصص می‌فرماید که عده‌ای به قارون گفتند که این ثروت را به تنهایی استفاده نکن و به دیگران هم بده.

استاد حوزه بیان کرد: اگر به این باور برسیم که آنچه داریم از خداست و اگر هنر و دانشی داریم از خدا به ما رسیده است و به این مسئله مؤمن و معتقد باشیم خیلی راحت می‌توانیم دیگران را از اموالمان شریک کنیم.

وی با اشاره به فرازی از تعقیبات نماز عشا گفت: در تعقیبات نماز عشا داریم، اَللّهُمَّ اِنَّهُ لَيْسَ لى‏ عِلْمٌ بِمَوْضِعِ رِزْقى‏، وَ اِنَّما اَطْلُبُهُ بِخَطَراتٍ تَخْطُرُ عَلى‏" قلبی یعنی " خدايا! براستى من جاى رزق و روزى خود را ندانم، بلكه روى خيال هايى كه در دلم خطور مى‏كند."

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) به این واقعیت رسیده بود که این اموال از آن خداست افزود: روایات بسیاری از اکرام حضرت وجود دارد و ایشان اموالشان را بین خود نیازمندان تقسیم می‌کردند.

وی بیان کرد: برای اینکه فرهنگ اکرام در جامعه نهادینه شود باید این باور در جامعه ایجاد شود که اموال ما از خدا به ما رسیده است و حالا که خدا داده، هم خودم استفاده کنیم و هم نیازمندان استفاده کنند و این راهی است که امام حسن(ع) رفته‌اند و ما نیز باید این راه را برویم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha