جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسن علیه السلام

حوزه/ عضو هیئت علمی المصطفی با اشاره به احوالات امام حسن مجتبی(ع) در رفع حاجات مردم، گفت: پیشوای دوم شیعیان، اعتکاف و طواف را ترک کرده و برای حل مشکل مردم از مسجد بیرون رفتند که نشان از اهمیت این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عصر امروز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: حضرت در این روایت فرمودند: «السِّیاسَهُ أنْ تَرْعى حُقُوقَ اللّهِ، وَحُقُوقَ الاْحْیاءِ، وَحُقُوقَ الاْمْواتِ/ (مفهوم و معناى) سیاست آن است كه حقوق خداوند و حقوق موجودات زنده و حقوق مردگان را رعایت كنى.

وی ادامه داد: رعایت حقوق الهی، نخستین ویژگی حاکم سیاسی است که در احوالات دومین پیشوای شیعیان آمده است که با شنیدن صدای اذان رنگ صورتشان تغییر کرده و اشک می ریختند.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: سیاست مداران باید به این مباحث توجه داشته باشند و نباید سیاست با کلک، خدغه، غش و خیانت اشتباه شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان ساخت: امام راحل(ره) رجلی سیاسی بودند؛ اما مرتبط با خدا بوده و نماز شب و عبادتشان ترک نمی شد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رعایت حق مردم، دومین ویژگی شخصیت سیاستمدار است که متأسفانه در برخی از مواقع در کشور انجام نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به احوالات امام حسن مجتبی(ع) در رفع حاجات مردم، بیان داشت: پیشوای دوم شیعیان، اعتکاف و طواف را ترک کرده و برای حل مشکل مردم از مسجد بیرون رفتند که نشان از اهمیت این موضوع است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، اظهار داشت: «مَنْ سعي في حاجةِ أَخيهِ الْمؤمن فَكانَّما عبدالله تسْعَةَ الافِ سَنةٍ صائماً نَهارَهُ قائماً ليْلهُ/ كسي كه براي برآوردن حاجت برادر مؤمن خود كوشش كند مانند اين است كه نُه هزار سال خدا را عبادت كرده باشد كه روزها را به روزه داري و شب را به شب زنده داري بگذراند».

عضو هیئت علمی المصطفی با بیان این مطلب که گرفتارهای مالی در جامعه اسلامی زیاد است، ابراز داشت: امروز 13 میلیون جوان سن ازدواج در ایران اسلامی وجود دارد که برای انجام این دستور الهی، مشکلات مالی داشته و می توان آن را حل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: چرا قرض الحسنه به کناری افتاده است؟ چرا انفاق در جامعه کمرنگ شده است؟ چرا همه به دنبال وام بانکی با درصدهای آنچنانی افتاده اند؟ چرا خمس مال داده نمی شود؟ حل مشکلات مردم با قرض الحسنه، انفاق، خمس و ... از وعده های الهی است که در قرآن کریم آمده است.

سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: رعایت حق اموات، سومین ویژگی سیاستمداران است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان با اشاره به برخی از بد زبانی ها در خانواده ها، بیان داشت: متأسفانه برخی از افراد با عصبانیت، به پدر و مادر همسر خود ناسزا گفته که حرکتی نادرست است.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha