پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار با رئیس مجلس

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان اوقاف در حوزه قرآن‌آموزی کارنامه درخشانی دارد گفت: افزایش سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در این بخش باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، علی لاریجانی امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه قرآن یکی از مهمترین مسائل در کشور ما به شمار می‌رود اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه آموزش قرآن عملکرد  شاخصی داشته است.

وی افزد: می‌توان گفت سازمان اوقاف نیرویی پیشرو در بخش آموزش قرآنی محسوب می‌شود و در چند سال اخیر تجربه خوبی در این حوزه به ثبت رسانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه برنامه‌های آموزش قرآن باید در دستور کار دستگا‌ه‌های متولی قرار گیرد گفت: برنامه‌های قرآنی سبب می‌شوند جوانان انس بیشتری با قرآن پیدا کنند.

وی ادامه داد: حقیقت آن است که بهترین کار فرهنگی در کشور آموزش قرآن است، زیرا این کار سبب تقویت فرهنگی در درون افراد شده و تکیه گاه خوبی از نظر معنوی محسوب می شود.

لاریجانی با بیان اینکه سازمان اوقاف در حوزه قرآن‌آموزی کارنامه درخشانی دارد خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در این بخش باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه عنوان داشت: قوانین بودجه سالیانه اعتبارات خوبی برای حوزه آموزش و قرآن اختصاص داده شده، البته اگر در این زمینه پیشنهاداتی باشد استقبال می کنیم.

وی با در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقوفات به عنوان دیگر حوزه کاری سازمان اوقاف خاطرنشان کرد:  فرهنگ وقف یکی از اقدامات مثبت از سالیان گذشته بوده و در کشور ما نیز به آن توجه بسیاری شده است، البته پس از انقلاب باید این تفکرات از سوی مسئولان ترویج می‌شد اما به دلیل اینکه سازمان اوقاف به عنوان یک نهاد دولتی معرفی شده بر استقبال مردم از این حوزه تاثیر گذاشته است.

لاریجانی با بیان اینکه سازمان اوقاف باید ساختار مردمی داشته باشد تا مردم به فرهنگ وقف جذب شوند گفت: این سازمان مانند سایر دستگاه‌های دولتی نیست و باید مردمی بودن جزو ویژگی‌های ذاتی آن باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعات مطرح شده درباره مشوق‌های قانونی برای ترویج فرهنگ وقف در کشور تا حد زیادی مثبت و راهبردی هستند ولی نکته حائز اهمیت اینکه باید بر روی آنها کار کارشناسی و تخصصی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سه شهر قم، مشهد و شیراز می‌توان به صورت اختصاصی مقوله وقف را مورد توجه قرار داد تصریح کرد: در این سه شهر جنبه‌های زیارتی، وقفی و امامزادگان بسیاری وجود دارد و زمینه برای توسعه فرهنگ وقف فراهم است.

لاریجانی اضافه کرد: بقاع متبرکه امامزادگان باید به مراکزی فرهنگی در کشور تبدیل شوند و رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید دارد.

رئیس قوه مقننه عنوان داشت: لازم است در قوانین جاری کشور به این موضوع مهم توجه داشته باشیم البته در بحث اختصاص اعتبارات دولتی نباید خیلی امید داشت از این رو لازم است در راستای جذب سرمایه‌های مردمی به وسیله مشوق‌های دولتی و معافیت‌ها تلاش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha