شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ این مرجع تقلید گفتند: اسلام به عنوان آئین جاودان، نیازمند معجزه جاویدانی بود که خداوند، قرآن کریم را به عنوان معجزه نامحدود اعصار بر رسول گرامی اسلام(ص) نازل کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی شنبه شب در ویژه برنامه مناسبتی ایام ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش شد، قرآن کریم را معجزه جاودان رسول اکرم(ص) دانستند و اظهار داشتند: معجزه های انبیاء جنبه تکوینی داشت و براساس فنون همان زمان صورت می گرفت.

ایشان به عصای حضرت موسی(ع) به عنوان معجزه این پیامبر الهی اشاره داشتند و گفتند: در زمان این نبی خدا، حرفه سحر مطرح بود و به همین دلیل باید معجزه ایشان هماهنگ با آن فن می بود تا ساحران متوجه شوند، ظاهر معجزه به کار آن ها شباهت دارد، اما در باطن از جنس کارهای آن ها نیست.

معظم له با اشاره به معجزه حضرت عیسی(ع) در زمینه شفای بیماران صعب العلاج، ابراز داشتند: در زمان این پیامبر الهی، مسئله طبابت در فلسطین و غرب پیشرفت قابل توجهی داشت و به همین دلیل حضرت عیسی(ع) اگر غیر از  این راه اعجاز خود را نمایان می کردند، اتمام حجت صورت نمی گرفت؛ چراکه قوم ایشان مدعی می شدند که اگر شما وابسته به مقام ربوبی هستید باید از این راه اعجاز خود را نشان دهید تا ما نسبت به آن ناآگاه نباشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم زمان رسول اکرم(ص) در خطبه، فصاحت و بلاغت برتر بودند، گفتند: پیامبر اسلام باید از همین فن وارد می شد تا ثابت کنند کار ایشان فوق العاده است.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با تاکید بر اینکه نبوت انبیاء پیش از رسول الله(ص) محدود بوده است، ابراز داشتند: حضرت موسی(ع) تا زمان حضرت مسیح(ع) و ایشان نیز تا زمان بعثت رسول اکرم(ص) نبوت داشتند؛ اما نبوت حضرت محمد(ص) نامحدود است.

*چرا معجزه رسول اکرم(ع) همانند معجزه دیگر انبیاء نیست؟

ایشان با تاکید بر اینکه نبوت نامحدود، معجزه جاودان می خواهد، گفتند: اگر رسول اکرم(ص) از معجزه عصا و شفای بیماران صعب العلاج استفاده می کردند، شاید برخی افراد امروز مدعی می شدند این اخبار برای ما قطعی نیست و صحت ندارد.

معظم له با تاکید بر این که معجزه همواره باید بر تارک اعصار بدرخشد، افزودند: قرآن کریم معجزه ای است که زمان آن را کهنه و قدیمی نمی کند و همواره برای بشر پیام های روشنی دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 88 سوره الاسراء «قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا»، اظهار داشتند: این آیه در هماوردی آشکار می فرماید «مردم بدانید اگر جن و انس جمع شوند و نیروها و افکار را جمع کنند نمی توانند مانند قرآن بیاورند».

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که قرآن کریم حجت را بر انسان ها تمام کرده است، گفتند: امروز قرآن به زبان های مختلف ترجمه شده و هرانسانی که بخواهد راه حقیقت را بجوید می تواند در این مسیر حرکت کند.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: اسلام به عنوان آئین جاودان، نیازمند معجزه جاویدانی بود که خداوند، قرآن کریم را به عنوان معجزه نامحدود اعصار بر رسول گرامی اسلام نازل کردند.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha