پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علوم انسانی

حوزه/ طرح گفتمان با حضور اساتید صاحب نظر و بنام حوزه و دانشگاه و با هدف آشنایی و ظرفیت سازی علمی برای نخبگان علوم انسانی دانشگاه های تراز اول کشور در دهکده محققین وسف قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، قطب بنیادهای نظری علوم اسلامی و انسانی دفتر تبلیغات اسلامی با هدف آشنایی و ظرفیت­ سازی علمی، برای نخبگان علوم انسانی دانشگاه های تراز اول کشور در برخی از مسائل و موضوعات مهم در حوزه علوم انسانی، طرح "گفتمان1" را در موضوعاتی چون فلسفه علم، مبانی نظری علوم انسانی مدرن، علم دینی  و علوم انسانی اسلامی و در تابستان94 برگزار می نماید.

اساس دوره برگزاری کلاس های آموزشی، کارگاه های علمی، نشست ها و مناظره های تخصصی در محدوده موضوعات ذکر شده می باشد و در این راستا از اساتید صاحب نظر حوزه و دانشگاه همچون  غلامعلی حداد عادل، سید حمید طالب زاده، مهدی گلشنی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی میرباقری، حسین کچوئیان، علیرضا اعرافی، مسعود درخشان، محمد تقی سبحانی، علی اکبر رشاد، شهریار زرشناس، سعید زیبا کلام، علیرضا پیروزمند، بیژن عبدالکریمی که دارای آثار علمی و نظریه های بنیادین در این موضوعات می باشند، استفاده می شود.

برنامه های علمی این دوره در محور های: جریان شناسی فکری در نسبت دین و مدرنیته با رویکردتمدنی، فلسفه تاریخ و علوم انسانی، دین شناسی، مبانی نظری غرب مدرن(مدرنیته)، ماهیت علم مدرن(با رویکرد فلسفی)، ماهیت علوم انسانی مدرن، ماهیت علم مدرن با رویکرد جامعه شناختی، امکان و چیستی علوم انسانی اسلامی، علم دینی، مناظره ها رویکردهای موافق و مخالف علوم انسانی اسلامی می باشد.

هدف اصلی دوره این است که دانشجویان نخبه علوم انسانی (رتبه های برتر کنکور و رتبه های برتر ورودی های دانشگاه های طراز اول)، ضمن اشتغال به رشته های تخصصی خود، از طریق معرفت به دیگر موضوعات بنیادینِ مرتبط (که جهت گیری های آموزشی، علمی و پژوهشی آنان را غنی تر می نماید) بستری مناسب برای فعالیت های جدی آینده خویش در حیطه  نظریه پردازی علوم انسانی فراهم نمایند.

همچنین این برنامه ی آموزشی یک طرح درازمدت می باشد که فقط سطح اول آن در تابستان 94 برگزار می گردد و به کسانی که در پایان دوره واجد شرایط علمی متناسب قلمداد گردند گواهی نامه رسمی اعطا خواهد شد و از طرف دیگر مخاطبانی که در پایان دوره واجد شرایط علمی لازم باشند به دوره های تکمیلی طرح راه پیدا می کنند .

*مخاطبین طرح گفتمان

مخاطبین این دوره از بین نخبگان علوم انسانی ورودی سال های 92 و 93 می باشند که از بین آنها با مصاحبه علمی برترین ها بر اساس معیارهی علمی شناسایی خواهد شد.

لازم به ذکر است تنها کسانی می توانند اقدام به ثبت نام نمایند که برای آنها از طریق پیامک دعوتنامه ارسال شده باشد.

*زمان و مکان برگزاری

این دوره از روز شنبه17 مرداد با برگزاری افتتاحیه در دهکده وسف آغاز خواهد شد و تا 30 مرداد ماه روز جمعه به طور پیوسته ادامه خواهد داشت اما افراد برگزیده باید در تاریخ 16 مرداد روز جمعه وارد شهر مقدس قم شوند تا با مدیریت مجریان طرح بوسیله وسائط نقلیه از قبل تدارک دیده شده به دهکده وسف انتقال یابند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی gofteman.dte.ir مراجعه و یا با رایانامه   gofteman1@hotmail.com پرسش های خود را مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آرزو IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    با سلام وخسته نباشید به من پیامک آمده اما نمیتوانم ثبت نام کنم لطفا راهنمایی کنید.
  • سحر شادلو IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    منظورتون از مصاحبه ی علمی چیست؟
  • حسن فیروزی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    با سلام من یکی از اشخاصی هستم که برای انها از طریق پیامک دعوتنامه امده است.خواهشمند است روش ثبت نام را بازگو بفرمایید.باتشکر
  • سحر شادلو IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    مدت برگزاری طرح خیلی طولانی است.
  • حسن IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید بعد از ثبت نام در سایت گفتمان بر طبق پیامکی که برایمان فرستاده شد پیامک جدیدی ارسال شده است که بیان می دارد جهت دریافت پرسش نامه ایمیل ثبت نامی خود را در سایت گفتمان بررسی نمایید. خواهشمند است که بفرمایید ما به چه صورتی ایمیل ثبت نامی را بررسی کنیم،ضمنا شماره تماسی را برای برقرای ارتباط در این سایت قرار دهید. منتظر پاسخگویی شما هستیم.با تشکر
  • عبد IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    تاریخ مراسم افتتحایه تغییر یافته است. به علت پاره ای از مشکلات زمان برگزاری دوره به 03 مردادماه الی 11 شهریورماه تغییر یافت.
  • sara nazarnia IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    باسلام و خسته نباشید.ببخشید تیرماه برای من پیام اومده بود که جهت شرکت در گفتمان به سایت مراجعه کنید.ولی من پیام رو تازه دیدم حالا چیکار میتونم بکنم؟