جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدا شیخ محمد حسن با شیخ الاسلام تایلند

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسون از شیخ الاسلام تایلند برای سفر به ایران و آشنایی با حوزه علمیه قم و نهادهای حوزوی و تحقیقاتی در این شهر دعوت کرد که مورد قبول "شیخ عزیز" قرار گرفت و گفت که به زودی به ایران سفر می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد الحسون رئیس مرکز پژوهشهای اعتقادی که برای انجام امور دینی و تبلیغی در ماه مبارک رمضان به کشور تایلند سفر کرده است، با شیخ عزيز پي تاك كوم پون، شیخ الاسلام تایلند دیدار کرد.

در این دیدار طرفین درباره گفتگوهای دینی بین شیعه و اهل سنت و ضرورت وحدت اسلامی در شرایط کنونی تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسون همچنین از شیخ الاسلام تایلند برای سفر به ایران  و آشنایی با حوزه علمیه قم و نهادهای حوزوی و تحقیقاتی در این شهر دعوت کرد که مورد قبول "شیخ عزیز" قرار گرفت و گفت که به زودی به ایران سفر می کند.

رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی در این دیدار با اشاره به نقش مراجع معظم تقلید در هدایت مردم گفت: مراجع معظم تقلید همواره پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام را به پرهیز از درگیری های طائفه ای دعوت می کنند و آنها را به وحدت اسلامی فرامی خوانند.

وی همچنین نقش آیت الله العظمی سیستانی در محافظت از وحدت عراق را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ایشان از تمام مردم عراق و مسلمانان دفاع کرده و در برابر گروه های تروریستی ایستاده اند.

شیخ محمد الحسون ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی وکیل معظم له نیز با ایجاد موسسات و نهادهای علمی، فرهنگی و خدمات اجتماعی همان سیاست را دنبال می کند و نقش فعالی را در این زمینه ایفا می نماید.

شیخ الاسلام تایلند نیز از این دیدار که در فضایی علمی و گفتگومحور انجام گرفت، ابراز خرسندی نمود.

در پایان این دیدار، رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی از برخی بخش های مشیخة الاسلام تایلند همچون مسجد مرکزی، شورای مرکزی امور اسلامی تایلند و شورای شیخ الاسلام بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha