جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبلیغ در اندونزی

حوزه/ گزارش های رسیده از اندونزی، حاکی از استقبال مردم و علمای این کشور از سفر تبلیغی حجت الاسلام احمدی شاهرختی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین حسن احمدی شاهرختی مبلغ دینی حوزه علمیه قم که به عنوان استاد علوم قرآنی و جهت فعالیت های تبلیغی به کشور اندونزی سفر کرده، برنامه های مختلفی را در مساجد و مراکز علمی و دینی آن دیار داشته که با استقبال شایانی از سوی شخصیت های دینی و توده مردم همراه بوده است.

دیدار با رئیس مجلس العلمای استان سولاویسی

در همین راستا حجت الاسلام احمدی شاهرختی با حضور در مسجد جامع شهر ماکاسار به قرائت قرآن و سخنرانی پرداخت. وی همچنین پس از آن با جناب کیایی سانوسی باچو رئیس مجلس العلمای استان سولاویسی جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام احمدی شاهرختی با تاکید بر آموزه های دینی و الهی بر گسترش معارف دینی و اسلامی تاکید کرد.

وی تصریح  کرد: معارف قرآنی امروزه نیاز جامعه است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و بکوشیم تا در راستای ترویج آن تلاش داشته باشیم.

جناب کیایی سانوسی باچو رئیس مجلس العلمای استان سولاویسی جنوبی نیز در این دیدار ضمن خوش آمد به استاد علوم قرآن اعزامی از جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای ترویج معارف قرآنی در میان مسلمانان را کار ارزشمندی دانست و بر گسترش آن تاکید کرد.

    استقبال مسلمانان مسجد «شیخ یوسف گوا» استاد علوم قرآنی ایرانی

حجت الاسلام و المسلمین احمدی شاهرختی با حضور در شهر ماکاسار در جمع شیعیان و اهل تسنن به قرائت قرآن کریم پرداخته و به تفسیر آیات قرآنی پرداخت.

وی در یکی از برنامه های خود در مسجد شیخ یوسف گوا شهر ماکاسار اندونزی حاضر شد و به قرائت قرآن کریم پرداخت که مورد استقبال گسترده مسلمانان قرار گرفت.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام احمدی شاخرهتی با اشاره به توطئه های دشمن گفت: باید آگاه باشیم و اجازه ندهیم که دشمنان دین و قرآن را از ما گرفته و مباحث جعلی را به نام اسلام به ما بدهند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی و مهم ما حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و قرآن کریم است و باید همواره در این راستا تلاش جدی داشته باشیم.

استاد علوم قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز کشورهایی به ظاهر اسلامی به نام اسلام در حال ضربه زدن به اسلام هستند که باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم که به اهداف خود برسند.

حضور در مسجد نذر ماکاسار اندونزی

استاد اعزامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در مسجد نذر ماکاسار اندونزی به تبلیغ دین پرداخت. در این مراسم که بعد از نماز صبح انجام شد، حجت الاسلام و المسلمین احمدی شاهرختی در جمع مسلمانان به قرائت قرآن کریم و سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به مشکلات جامعه اسلامی گفت باید به قرآن عمل کنیم و آنجا که عمل نکردیم ضرر خواهیم کرد و به بیراهه می رویم.

استاد علوم قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: قرآن با ندای بلند می گوید که هر چیزی در قرآن بیان شده و قرآن ادعا دارد که آن چه بشر نیاز داشته باشد، تا در دنیا است می تواند پاسخ دهد  و این ادعایی به حق است به جهت اینکه بعد از قرآن علمی بالاتر و پیامبری نخواهد آمد.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی افزود: این قرآن همان قرآنی است که از عرب جاهلیت به معنای واقعی توانست یک تمدن فراگیر را در منطقه حساس بنیان کند، این قرآن به طریق اولا می تواند با این ظرفیت های کشورهای اسلامی تمدن را احیا کند تا شوکت و عظمت مسلمانان بازسازی شود.

وی اضافه کرد: دشمن با تفرقه افکنی و با بحث قومیت و مذاهب به حق و به درستی جلوی این پیشرفت و آینده روشن مسلمانان را می گیرد و هوشیاری ما را می طلبد که با خنثی کردن توطئه دشمن با اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به سوی تعالی امت اسلامی قدم برداریم.

سخنرانی در مسجد نور الاحسان ماکاسار اندونزی

استاد علوم قرآن  اعزامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در مسجد نورالاحسان شهر ماکاسار اندونزی در جمع مسلمانان به قرائت قرآن کریم و سخنرانی پرداخت. در ابتدای این مراسم امام جماعت مسجد نورالاحسان ضمن خوش آمد گویی به استاد علوم قرآن  اعزامی از جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه گفت: محبت اهل بیت(ع) در دل ما وجود دارد و باید همواره در وحدت میان مسلمانان بکوشیم.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی نیز در این مراسم گفت: کشش هایی در ما در خصوص معنویات و مادیات است و ما باید به درستی راه معنوی را انتخاب کنیم و باید از فرصت ماه رمضان استفاده کنیم.

وی عنوان داشت: اینکه می گویند صراط مستقیم از درون جهنم می گذرد معناش این است که ما از میان این همه مظاهر مادیت و بسترهای گناهی که برای ما فراهم است اگر بتوانیم انتخاب الهی کنیم و رنگ خدایی داشته باشیم طبیعتا راه ما به سوی خداوند و بهشت برین او هموار شده است و بدین معنا ماه رمضان بهشت آفرین است.

شایان ذکر است امام جماعت این مسجد که ریاست حوزه علمیه شهر را نیز بر عهده دارد از استاد علوم قرآن  اعزامی جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا در این مدرسه حاضر و از نزدیک با فعالیت های آنها آشنا شود.

    دیدار با شیعیان شهر ماکاسار اندونزی

حجت الاسلام احمدی شاهرختی با حضور در شهر ماکاسار با شیعیان این شهر دیدار و گفتگو کرد. وی در دیدار

در خصوص اهمیت تربیت فرزند از دیدگاه اسلام، اطاعت از ولی، جهاد مالی مسلمانان به منظور پشتیبانی حرکت های دینی در طول تاریخ و.... صحبت کرد.

بخش عمده ای از این دیدار به پرسش و پاسخ میان شیعیان گذشت که حجت الاسلام احمدی شاهرختی به سئوالات آنها پاسخ داد.

نحوه محاسبه خمس، شناخت مرجع، فرق ولی فقیه و مرجع، حکم شرکت های هرمی، تناسب مرشد با ولی فقیه و مرجع، علت ثقل مرجع در ایران و.... از جمله سوالات مطرح شده توسط شیعیان بود که پاسخ داده شد.

دیدار با رئیس جدید مجلس العلمای شهر ماکاسار اندونزی

با توجه به فوت کیایی مستمین ارشد رئیس مجلس العما ماکاسار، دکتر کیایی بحرالدین به عنوان رئیس مجلس العلمای شهر ماکاسار انتخاب شد که استاد علوم قرآنی  اعزامی از جمهوری اسلامی با حضور در منزل وی، این سمت را به ایشان تبریک گفت.

در ابتدا حجت الاسلام احمدی شاهرختی ضمن عرض تسلیت به مناسب درگذشت کیایی دکتر مستمین ارشد ابراز امیدواری کرد که راه ایشان توسط دکتر بحرالدین به عنوان رئیس جدید مجلس العلما ادامه داشته باشد.

وی در این دیدار با اشاره به فعالیت گروه های تکفیری و خشونت طلب با گرایش مذهبی گفت: استکبار جهانی چون منافع خود را در کشورهای اسلامی با بیداری اسلامی در خطر می بیند برنامه ریزی کرده تا مسلمانان را به جان هم بیندازد.

وی افزود: متاسفانه تا حدود زیادی هم موفق شده چرا که امت اسلامی را از موضوع فلسطین غافل کرده و نگاه ها و رسانه ها را متوجه عراق و سوریه و یمن و.... کرده است.

استاد علوم قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان مدام با تکفیری گری تلاش می کنند تا به اسم تشیع به مقدسات اهل سنت ضربه زده و به اسم اهل سنت به مقدسات تشیع ضربه وارد کنند.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی ابراز داشت: این عمل به هیچ وجه مورد قبول جمهوری اسلامی نیست و ما در تقابل با آنها هستیم و دست آنها را از جمهوری اسلامی قطع کرده ایم.

وی افزود: ما معتقدیم که گروه های سنی تندرو و شیعه تندرو دو لبه یک قیچی هستند که توسط انگلیس و ایادی آنها برای اختلاف میان مسلمانان تغذیه می شوند.

در این دیدار رئیس مجلس العلما شهر ماکاسار نیز ضمن خوش آمد گویی به استاد علوم قرآنی  اعزامی جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که بتواند مسیر دکتر مستمین ارشد را ادامه دهد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم هم قرآن ایرانی به ایشان اهدا شد و با اهدا این قرآن، تهمت ها و شبهات که علیه شیعه در اندونزی مطرح می شود از جمله تفاوت قرآن شیعه و سنی پاسخ داده شد.

دیدار با مبلغان موسسه اصلاح

استاد علوم قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران در کشور اندونزی با مبلغان موسسه "اصلاح" ماکاسار این کشور دیدار و گفتگو کرد. حجت الاسلام احمدی شاهرختی در این دیدار پس از قرائت قرآن کریم گفت: وحدت مسلمانان از ضروریات است و هیچ عقل سلیمی هرج و مرج را نمی پسندد و همه می دانند که با هم بودن بهتر از تفرقه است.

وی تصریح کرد: البته این امر توسط قرآن نیز به ما گوشزد شده و از نقشه های شوم دشمن این است که از وحدت جلوگیری کند.

استاد علوم قرآنی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه امروز در منطقه شاهد هستیم که دشمنان اسلامی نقشه های شومی را برای پاره پاره کردن امت اسلامی دست به تکفیر به نام اسلام می زنند که این قطعا جدایی از قرآن است و وظیفه ما در مقابله با آن روشن است.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی تاکید کرد: بر اساس این موضوع در این ایام وظیفه مبلغان کاملا روشن است و مبلغان در جای جای کشورهای اسلامی باید ضمن اینکه حق را بشناسند باید دست به روشنگری بزنند و جبهه خوبی را تقویت کنند.

وی در پایان به پرسش های مبلغان که در خصوص ماهیت داعش و موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص بیانیه عمان در ارتباط با وحدت و تعامل با جهان اسلام بود و همچنین در خصوص نقض وحدت پاسخ داد.

موسسه "اصلاح" از موسسات شهر ماکاسار است که صدها مبلغ اهل سنت عضو این موسسه هستند و همه ساله در ایام ماه رمضان این مبلغان به سراسر استان برای تبلیغ سفر می نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha