شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام غفاری فر

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: به هیچ وجه نباید نسبت به شیوع بدحجابی در سطح جامعه بی تفاوت و خنثی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: فرارسیدن 21 تیرماه به عنوان روز ملی عفاف و حجاب تلنگری است که ما بدانیم اگر نسبت به بدحجابی و بی عفتی در جامعه بی تفاوت و کم تفاوت باشیم چه آسیب ها و آثار نامطلوبی متوجه افراد جامعه ما خواهد شد.

وی همچنین خواستار جدی گرفتن عواقب و پیامدهای شوم مساله بدحجابی در کشور از سوی مردم و مسئولان شد و گفت: حفظ و تقویت عفاف و حجاب در جامعه، گذشته از آن که یکی از آموزه‌های مهم دینی ما محسوب می شود،‌ خود عامل مهمی در راستای ایجاد بهداشت روانی و اجتماعی در جامعه اسلامی است.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که خطر و آسیب ناشی از بدحجابی و بی عفتی در سطح جامعه حتی از شیوع بیماری های مسری و فراگیر، بیشتر است، ابراز داشت: واقعیت آن است که بدحجابی و بی عفتی بیماری ای است که حقیقتاً روان جامعه را مخدوش کرده و لطمات گاه جبران ناپذیری را بر جای می گذارد.

وی ضمن هشدار نسبت به ترویج فرهنگ غربی در جامعه ما و لزوم بیداری همه مردم و دلسوزان نظام اسلامی در این خصوص گفت: ما باید تجربیات تلخ تاریخی همچون ماجرای اندلس اسلامی را روبرو خود قرار داده و از آن عبرت بگیریم و به شدت مراقب و هوشیار باشیم که خدای ناکرده در باتلاق غفلت و بی خیالی نیفتیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha