چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمدزاده شبستر

حوزه/ امام جمعه شبستر، با تاکید بر اینکه عدم توجه به عفاف و حجاب ، موجب سقوط جامعه می شود،گفت: امروز ما باید از سرنوشت اندلس که در اثر بی توجهی به حجاب سقوط کرد، عبرت بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به نامگذاری 21 تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب اظهارداشت: بعد از روی کار آمدن رضا خان در  ایران یکی از نقشه های پشت پرده انگلیس اسلام زدایی و دین زدایی از ایران بود تا به دنبال آن بتوانند اهداف استعماری و استثماری خود را پیش ببرند که در برابر این هدف مانعی به نام حجاب را می‌دیدند.

وی افزود: به دنبال اجرایی شدن طرح کشف حجاب توسط رضاخان، مردم مومن و متعصب مشهد در 21 تیرماه 1314 در مسجد گوهرشاد در اعتراض به این قانون تجمع کردند که پهلوی اول دستور تیر اندازی و کشتار همه آنان را صادر کرد و فاجعه ای خونین به راه افتاد.

این استاد حوزه، با بیان اینکه گرامی داشتن روز 21 تیر ماه گرامی داشتن اسلام و احکام آن و یاد و خاطره شهدا و علمایی است که برای حفظ ارزش های اسلام ایستادگی کردند، گفت: اصل حجاب و عفاف از از اصول اساسی اسلام بوده و البته بر خلاف تفکر عمومی ،حجاب تنها برای زنان نیست بلکه بر مردان هم واجب است تا به این مسئله اهمیت دهند .

وی، بیان داشت: حجاب و عفاف موجب تقویت ستون های جامعه  و  البته بنیان های خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه بوده و فقدان آن نیز قطعا سقوط اخلاقی جامعه را در پی دارد.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی، با تاکید بر نهادینه شدن حجاب و عفاف در جامعه ، یادآور شد: امروز نهادینه شدن این مهم از ضرورت های اصلی جامعه بوده و مردم و ملت باید در این راستا همدل و هم صدا باشند

وی تاکید کرد : مسئولان قضایی هم بایدبا کسانی با آگاهی و از روی عناد به بد حجابی دامن می زنند، برخورد قاطع نماید.

این استاد حوزه، با تاکید براینکه حجاب و عفاف از امور مهم در حیات اسلام هستند، بر عبرت گیری از سرنوشت اندلس اشاره و خاطرنشان ساخت: اسلام بیش از 200 سال در منطقه اندلس حاکم بود ولی دشمنان برای مبارزه با آن در مرحله اول  از حجاب شروع کرده و با کمرنگ کردن ، کم کم جامعه را به سوی انحطاط کشاندند، لذا این سرنوشت برای همگان باید درس عبرت باشد و طوری رفتار نکنیم که به عاقبت آنها دچار شویم.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha