چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 354565
۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
فقرا - فقر - نیازمندان

حوزه/ ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خدمت به نیازمندان و اطعام فقرا و مستمندان است و نباید این فرصت گرانسنگ معنوی را از دست بدهیم.

حجت الاسلام مهدی شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه با اشاره به لزوم مغتنم شمردن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای خدمت و دستگیری از فقرا و مستمندان است و این امر حسنه، خیرات و برکات مادی و معنوی فراوانی را در پی دارد.

وی با اشاره به اجر معنوی افطاری دادن، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان هر روز بعد از نماز مغرب و عشا بیش از 500 نفر از روزه داران در مسجد الزهراء (س) کرمانشاه افطار می کنند و این امر موجب افزایش اخوت و همبستگی و ایجاد صمیمیت بیشتر میان مومنین است.

این فعال فرهنگی با بیان این که نباید از نماز اول وقت غافل شد و آن را به تأخیر انداخت، عنوان کرد : نماز سلاح مومن است و از او در مقابل ناملایمات زندگی محافظت می کند، از این رو باید به نماز اول وقت اهمیت ویژه ای داد.

وی با تاکید بر لزوم انس با قرآن، ادامه داد: نباید از فرصت تلاوت قرآن کریم که منشا رهنمون هدایت بشریت به سوی کمال و سعادت است.

حجت الاسلام شاهمرادی یادآور شد: باید قدر فرصت ها را بدانیم و آنها را از دست ندهیم؛ زیرا زمانی برای جبران وجود ندارد، لذا در این چند روز باقی مانده از این ماه پرخیر و برکت، نهایت بهره را ببریم، چرا که شاید عمر ما کفاف ندهد که رمضانی دیگر را تجربه کنیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha