جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ مسئولین و مردم باید از این ظرفیت مهم استفاده کنند و با مدیریت صحیح و استفاده از همه ظرفیت های داخلی و خارجی در جهت تامین منافع ملی کشور تلاش نمایند.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، به تشریح اهمیت دستاوردهای هسته ای و لزوم بهره برداری هرچه بهتر از ظرفیت عظیم مذاکرات هسته ای در جهت تقویت منافع ملی پرداخت.

وی گفت:آنچه روشن است این است که نباید کسی از نفس توافق هسته ای ناراحت شود و احساس ضرر کند، چرا که این مذاکرات همواره مورد تایید مقام معظم رهبری و بزرگان نظام بوده و تا کنون زحمات زیادی کشیده شده است تا مذاکرات به این نقطه برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به اینکه دستیابی به نتایج و فواید توافق هسته ای بستگی به سه عامل مهم دارد خاطر نشان کرد:یکی از عوامل مهم در دستیابی به نتایج مطلوب در مذاکرات هسته ای، طرف خارجی و گروه5+1است که تا چه حدی به توافق و تعهدات خود پایبند است و بدیهی است که ما با یک دشمن غدار و حیله گر طرف هستیم که به هیچ عنوان قابل اطمینان نیست.

وی در تبیین دومین عامل گفت: مسئولین کشور ما نیز یکی دیگر از عوامل مهم در دستیابی به نتایج مهم از این مذاکرات هسته ای هستند به این صورت که مسئولین و دست اندرکاران ذی ربط باید از این ظرفیت مهم استفاده کنند و با مدیریت صحیح و استفاده از همه ظرفیت های داخلی و خارجی در جهت تامین منافع ملی کشور تلاش نمایند، و امیدواریم توافق صورت گرفته در مقام عمل نیز نتایج خوبی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم نقش مردم را یک نقش مهم و تاثیرگذار در همه عرصه ها دانست و تاکید کرد:نقش مهم مردم را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت، چرا که اگر مردم سطح توقعات و انتظارات خود از دولت بالا ببرند و دولت را تحت فشار قرار دهند طبیعی است که نمی توان به یک نتایج مطلوب و مورد نظر دست یافت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مردم ایران را مردمی با فرهنگ و شعور سیاسی لازم دانست و گفت: همانگونه که انتظار می رود مردم ایران اسلامی که تا کنون از هیچ کاری برای حمایت از نظام اسلامی دریغ نکرده اند و بارها وفاداری خود را در راه حفظ اسلام و نظام اسلامی ثابت کرده اند با خویشتنداری و بصیرت لازم و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در حفظ دستاوردهای هسته ای و دستاوردهای مذاکرات هسته ای می کوشند.

آیت الله  علیدوست نقش رسانه ها در آگاهی بخشی مناسب از دستاوردهای مذاکرات عزتمندانه هسته ای را یک نقش مهم عنوان و تاکید کرد: رسانه ها در این مقطع حساس می توانند نقش هدایت جامعه را به عهده داشته باشند و با انجام اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه در جهت حفظ دستاوردها و تلاش های تیم مذاکرات هسته ای تلاش نمایند.

وی در پایان با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از تیم مذاکرات هسته ای گفت: حمایت های مقام معظم رهبری و همچنین سابقه خوب اعضای مذاکره کننده و همچنین دقت لازم و کافی آنان در رعایت خطوط قرمز نظام همه اینها نشان از عملکرد خوب تیم مذاکره کننده هسته ای دارد که امیدواریم در آینده با اجرای مفاد توافق نامه شاهد شکوفایی لازم در همه زمینه ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha