جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله آزاد قزوینی

حوزه/ مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان قزوین در حوزه علمیه قم در پیامی در گذشت آیت الله علی آزاد قزوینی از اساتید سطح عالی و خارج حوزه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در بخشی از این پیام تسلیت آمده است: عالمی که از دیار مرحوم علامه سید موسی نورآبادی از الموت قزوین برای کسب علم و معرفت راهی نجف اشرف شد و با نوشیدن جام علوی در کسب تحصیلات عالیه بالغ بر 30سال در آن دیار به تدریس و مجاهدت اهتمام ورزید تا جایی که پس از تحمل محرومیت ها، زندان،  شکنجه و حتی  به شهادت رساندن  چند تن از خانواده ایشان،  توسط صدام از نجف اخراج و راهی قم شد. تحمل سختی ها  و  داغ های متعدد از جمله  از دست دادن طلبه جوان و  فاضل خود،  او را از ادامه مسیر زندگی علمی خارج نکرد.

سالها تدریس در سطوح عالی حوزه برگ زرینی در زندگی ایشان است که ماحصل آن تربیت تعداد زیادی از طلاب و روحانی است، آثار مکتوب گرانسگی از این عالم ربانی  به یادگار مانده که بی شک چراغ راه جویندگان علم و حقیقت خواهد بود.

در ادامه خاطرنشان شده است: روح بلند آن عالم ربانی در جوار ملکوتی ثامن الائمه(ع) به ملکوت اعلی پیوست و جسم شریفش فردا پنجشنبه در آن حریم ملکوتی آرام  خواهد گرفت.

 در پایان آمده است: مجمع طلاب و روحانیون استان قزوین،  ارتحال عالم ربانی آیت الله شیخ علی آزاد قزوین را  به محضر مقدس ولی عصر حضرت حجت بن الحسن العسکری روحی و ارواحنا العالمین فدا،  رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیت آن مرحوم و شاگردان ایشان و عموم مردم شهید پرور و عالم پرور قزوین تسلیت می گوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha