جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی

حوزه/ اکنون در مرحله حساس و مهمی از روابط سیاسی هستیم و این توافق به معنای اتمام کار نیست بلکه آغازگر مرحله جدیدی در تعامل سیاسی کشور است.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، مواضع مقام معظم رهبری در پیش برد مذاکرات را بسیار تعیین کننده خواند و اظهار داشت: ایستادگی و هوشیاری ملت ایران و تیم مذاکره ایرانی جهت پایبندی به خطوط قرمز تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری، و هدایت‌های راهبردی و کلیدی معظم له در پیشبرد مذاکرات بسیار مؤثر و حائز اهمیت بود.

امام جمعه دزفول، توافق نامه هسته‌ای را آغاز راه و گام اول در مواجه با کشورهای غربی دانست و بیان داشت: نباید هوشیاری و بیداری ما در اثر این توافق کمرنگ شود؛ زیرا کسانی که با آن‌ها مواجه هستیم افرادی مکار  بوده و به‌راحتی حاضرند تعهدات خود را نقض و آنها را زیر پا گذارند، ما تجربه و خاطرات تلخی از روابط با آمریکا داریم که هر بار به آن‌ها اعتماد کردیم لطمه خورده‌ایم.

وی افزود: اکنون در مرحله حساس و مهمی از روابط سیاسی هستیم و این توافق به معنای اتمام کار نیست، در طول تاریخ کشورهای دیگری همچون کره و عراق به آمریکا اعتماد کردند و دچار خسارات فراوانی شدند و زیرساخت‌های صنعتی و فنّاوری آن‌ها از بین رفته و سال‌ها عقب نگه داشته شدند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا در خصوص پرونده هسته‌ای ایران، خاطر نشان کرد: نیت شوم طرف‌های غربی امروز به‌خوبی هویداست تا آنجا که اوباما اعلام می‌کند «اگر دست من باشد همه پیچ و مهره‌های هسته‌ای ایران را باز می‌کنم»، ازاین‌رو ما باید بدانیم که معنای توافق آن نیست که ما کاملاً با آنها روابط دوستانه‌ای خواهیم داشت.

امام جمعه دزفول، ادامه داد: غربی‌ها سیاست بازان قهاری هستند که مبنای کارشان خدعه و نیرنگ است، باید مراقب باشیم و این مسیری را که با استقامت و پایداری شروع کردیم با هشیاری مضاعف ادامه دهیم و موجب عزتمندی روز افزون جمهوری اسلامی ایران شویم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، بر مدیریت صحیح منابع و استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی کشور تأکید و خاطر نشان کرد: مشکلات کشور تنها وابسته به تحریم ها نیست و این خوش خیالیست که تصور کنیم صرف امضای یک توافق نامه همه مشکلات کشور حل خواهد شد؛ باید بدانیم اگر ما بیشترین و بزرگترین منابع مالی و ظرفیت اقتصادی را داشته باشیم و هیچ مانعی نیز بر سر راه ما نباشد اما نتوانیم آن را به‌خوبی مدیریت کنیم، نخواهیم توانست بر مشکلات کشور فائق آییم.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول ادامه داد: ایران کشوری غنی و دارای ظرفیت بالای اقتصادی است که علی‌رغم تحریم های ظالمانه و شدیدی که علیه کشور ما اعمال می شد، توانستیم به پیشرفت های چشم گیری دست یابیم و این به‌واسطه وجود ملتی با عزم و اراده قوی و رهبری فرزانه است که این ظرفیت و اراده ملت را به‌خوبی هدایت کرده و در مسیر رشد و پیشرفت قرار داده است.

امام جمعه دزفول با اشاره به خبرهایی مبنی بر آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران، بیان داشت: این که گفته می شود پول های بلوکه شده آزاد خواهد شد نباید امر را بر ما مشتبه کند و موجب غفلت ما از برنامه اقتصاد مقاومتی شود، باید با عبرت از گذشته و برنامه ریزی دقیق و دوری از روش ها و برخوردهای احساسی و سطحی، شیوه ای تعقل گرایانه و تدبیر محور را در امور اقتصادی و فرهنگی به کار گیریم و مبادا نتایج مثبتی که این توافق خواهد داشت ما را در غروری فرو برد که از تنگه احد اقتصاد کشور غافل شویم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به مضرات جناحی کردن مذاکرات هسته ای گفت: هیچ کس به خودش اجازه ندهد تلاش های صورت گرفته در جریان مذاکرات را منحصر به جناح خاصی بداند چراکه همه ملت ایران در این اقدام سهیم بودند و مقام معظم رهبری به‌عنوان هدایت کنند و همچنین دولت های قبلی که با گسترش فعالیت‌های هسته‌ای زمینه را برای مانور و چانه‌زنی سیاسی ایجاد کردند، در این اقدام سهیم هستند.

وی افزود: اگر ملت و دولت توانستند آن همدلی که رهبر انقلاب فرموده اند را حفظ کرده و با همراهی یکدیگر در برابر مشکلات بایستند، خداوند نیز نصرت و پیروزی خویش را بر آنان نازل خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha