چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر با بیان اینکه مراکز آموزشی باید با نگاه و افق های بین المللی ساخته شود، گفت: امروز باید به طور جدی نهضت تأمین استاندارد مدارس پیگیری و با حرکت جهادی این مسئله دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری در دیدار مسئولین آموزش و پرورش استان بوشهر، گفت: آموزش و پرورش مهمترین حوزه زیرساختی تولید منابع انسانی است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر  گفت: اگر می خواهیم مملکتی خوب و قوی داشته باشیم باید آموزش و پرورش قوی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید دارای دو شاخصه‌ باشد، اولین شاخصه را توانمندی در عرصه آموزش و بستر سازی برای خودکفایی علمی، تولید علم و مرجعیت علمی عنوان نمود.

در عرصه تأمین و تجهیز مراکز آموزشی باید کار جهادی صورت گیرد

حجت الاسلام و المسلمین صفايي بوشهري همچنین دومین شاخصه را ترکیب آموزش های نظری و عملی و ایجاد مهارت در عرصه های کاربردی، فنی و حرفه ای و هنرستان ها نام برد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر بیان داشت: در آینده نه چندان دور در استان در عرصه مهارت های کاربردی نیاز به متخصصین ماهر داریم لذا باید بر روی فنی و حرفه‌ای ها و هنرستان‌ها کار جدی شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای بیش از 1300 کلاس تخریبی است و بیش از 1200 کلاس نیز کمبود دارد، بیان داشت: این آمار در طی چند سال اخیر ثابت بوده است به همین خاطر در عرصه تأمین و تجهیز مراکز آموزشی نیازمند کار جهادی هستیم.

نیازمند نهضت تأمین مراکز آموزشی هستیم

حجت الاسلام و المسلمین صفايي بوشهري ادامه داد: این کار تنها در عهده آموزش و پرورش نیست به همین خاطر نیازمند یک نهضت تأمین مراکز آموزشی هستیم.

نماينده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان نمود: چون تعداد زیادی دانش آموزش در یک مدرسه در حال تحصیل هستند و در صورت بروز یک اتفاق، جان اینها به خطر می‌افتد به همین خاطر مراکز آموزشی در هر نقطه جغرافیایی باید زیباترین، بهترین، مستحکم ترین و مجهزترین مکان ها باشند.

وی با بیان اینکه مراکز آموزشی باید با نگاه و افق های بین المللی ساخته شود، تأکید کرد: باید به طور جدی در استان بر روی نهضت تأمین استاندارد مدارس کار شود و ان شاء الله با حرکتی جهادی این مسئله دنبال شود.

حجت الاسلام و المسلمین صفايي بوشهري یکی از دغدغه های موجود در استان را کیفیت آموزش دانسته و افزود: استان بوشهر در حوزه کیفی آموزش که برآیند آن در کنکور مشخص می شود دارای رتبه خوبی در کشور نیست و این به آینده مدیریتی استان لطمه وارد می کند.

باید بر روی رشد کیفی آموزش کار شود

نماینده مقام معظم رهبری در استان با تأکید بر اینکه در زمینه رشد کیفی به طور ویژه کار شود، افزود: در این زمینه باید از دبیران و معلمان بسیار خوب استفاده شود و از آنها کار کیفی خواسته شود، کلاس های کمک آموزشی درون دبستان و دبیرستان برگزار گردد، بر آموزشگاه های خصوصی نظارت شوند و کیفیت آنها بالا رود و در رابطه با کنکور از دوسال قبل از اتمام مقطع دبیرستان کلاس های کنکور گذاشته شود.

کارگروه نظارت بر کیفیت آموزش مدارس تشکیل شود

وی با اشاره به اینکه استعدادهای جوانان استان بوشهر فوق العاده است، بیان کرد: لازم است ، کارگروهی در استان تشکیل شود که در یک برنامه ریزی ویژه، کار نظارت بر کیفیت آموزش در دبستان و دبیرستان را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه کارگروه مدیریت علم در استان تشکیل شده است، ادامه داد: این کارگروه در کشور بی نظیر است که از بزرگان حوزه علم ایران که بوشهری هستند تشکیل شده و این یک ظرفیت است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پیشنهاد ساخت مدارس و فنی حرفه ای هسته ای و نفت داده شده است، افزود: باید این نوع مدارس در استان ساخته شود و هم اکنون نیز مدرسه هسته ای در شهر بوشهر در حال ساخت است.

نیازمند فنی حرفه ای تخصصی هسته ای هستیم

وی با تأکید بر اینکه نیازمند فنی حرفه ای تخصصی هسته ای در استان هستیم، تصریح کرد: باید روی رشد کیفی حوزه دانش آموزشی و ارتقا سطح کیفی کار شود و استان بوشهر در یک پروژه سه و یا چهار ساله بتواند از حیث رتبه کنکور، تک رقمی شود و این نیازمند یک کارگروه ویژه است.

حجت الاسلام و المسلمین صفايي بوشهري عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند خوبی است و به ویژه در حوزه فرهنگی و وپرورشی باید اجرایی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش مرکز معماری شخصیت منابع انسانی است، گفت: استان بوشهر دومین استان جوان ایران است به همین خاطر باید به کارهای فرهنگی و آموزشی توجه بیشتری شود و در یک فضای کارشناسانه، هم تهاجم فرهنگی دفع شود و هم فرهنگ اسلامی - ایرانی به جوانان آموزش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha