شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 355132
۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
عفاف و حجاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر گفت: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف،راهپیمایی با حضور جمعی از اقشار و مومنان و به همت این مدرسه برگزار می شود.

حجت الاسلام حمیدرضا سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، با تأکید بر حفظ حقوق شهروندان جامعه اسلامی و دوری از بی بندباری، خواستار نگهداشت این حق شده و اظهار داشت: برای تحقق این مهم همه مسئولان باید دست در دست یکدیگر داده و با وحدت کلمه به صورت یکپارچه، با تهاجم فرهنگی و معضلات بی حجابی مقابله کنند.

حجت الاسلام سبزی، با اشاره به برگزاری راهپیمایی حجاب و عفاف با همکاری طلاب خواهر شهرستان شوشتر، گفت: هدف از برپایی این گونه راهپیمایی ها هشدار به مسئولان و مومنین جامعه جهت برنامه ریزی دقیق تر در خصوص مسئله حجاب و عفاف است.

وی تصریح کرد: هنجار شکنی های اخیر در عرصه حجاب و عفاف، خبر از حرکتی سازمان دهی شده می دهد، حرکتی که بی تردید دشمنان انقلاب در سازماندهی و برنامه ریزی آن نقش بسزایی دارند؛ به همین منظور مدیریت مدرسه علمیه جزائریه با هکاری حوزه خواهران به صورت منسجم و یکپارچه اقدام به برگزاری راهپیمایی حجاب و عفاف و همچنین اجرای دیگر فعالیت های فرهنگی در زمینه نشر فریضه واجب حجاب کرده است.

وی با بیان این که برای مقابله با کار فرهنگی دشمن، باید حرکتی سازماندهی شده در جبهه اسلام راستین وجود داشته باشد، افزود: پر واضح است که مقابله با آن حرکت سازماندهی شده دشمن، باید فعالیت مبلغان عرصه دینی نیز به صورت سازماندهی شده باشد؛ به همین منظور از مسئولان فرهنگی نظام و همچنین مؤمنین و متعهدین جامعه خواستار ایجاد عزم همگانی و برنامه ریزی دقیق و راهبردی برای مقابله با هجمه های دشمن هستیم.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، یکی از مطالبات اصلی مردم را مقابله با  گسترش بی حجابی و بد حجابی در جامعه دانست و گفت: با توجه به رویکرد و هجمه شدید دشمن جهت گسترش بی حجابی و بد حجابی در جامعه، مسئولین امر باید دقت و کنترل بیشتری بر عوامل تاثیر گذار فرهنگی و همچنین تولید پوشاک و البسه داشته باشد و از گسترش پوشاک مغایر با فرهنگ اسلامی درجامعه، جلوگیری کنند.

گسترش فعالیت های تبلیغی در زمینه نشر سبک زندگی و پوشش اسلامی

وی تذکر لسانی و رویکرد تشکیلاتی و منظم در موضوع امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه اصلی مؤمنان خواند و ابراز داشت: فراموشی امر به معروف و تذکر لسانی منجر به سقوط جامعه خواهد شد؛ قبل از آن که فرهنگ غربی سبک زندگی و بی بند و باری خود را بر جامعه ما تحمیل کند و آن را به صورت شیوه ای عادی در جامعه بدل کند، باید اقدامات مناسب جهت تقویت سبک زندگی و پوشش اسلامی را گسترش دهیم.

حجت الاسلام سبزی، نقش بانوان در تذکر لسانی، به ویژه در مقوله حجاب و عفاف بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: مقوله حجاب و عفاف، از سرشاخه های اصلی مسئله امر به معروف و نهی از منکر است و خواهران باید نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha