چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: قرآن و اهل بیت(ع) جدایی‌ناپذیرند و هر کس این دو را از یکدیگر جدا بداند، دچار انحراف می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه قزوین که در دوره اختبار و تثبیت شرکت دارند، اظهار داشت: قرآن و اهل بیت(ع) جدایی‌ناپذیرند و هر کس این دو را از یکدیگر جدا بداند، دچار انحراف شده است.

وی، ارزش انسان ها را به اندازه شرح صدر آنها دانست و تصریح کرد: شرح صدر همان اندازه و گستره وجودی و توسعه انسانی است و انسان هرقدر وسعت وجودی پیدا کند ارزش انسان به همان میزان افزایش پیدا می‌کند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این که ظرفیت و گنجایش انسان برای پذیرش علم حقیقی و الهی بی نهایت است و برای پذیرش آن محدودیتی وجود ندارد، یادآور شد: باید در علم‌آموزی به سمت علم جوششی حرکت کرد و اگر علم ریشه جوششی پیدا کند ماندگار می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین افزود: اگر علم آموزی زمینه‌های علم جوششی را پیدا کند، فهم و درک آن آسان‌تر می‌شود و انسان با دریافت بخشی از علم، به تمام جزئیات آن پی می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر انسان چهل شبانه‌روز خود را برای خدا خالص کند و اعمالش را با معیارهای قرآنی همراه کند، حکمت در درونش به جوشش در می‌آید و بر زبان و قلمش جاری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار داشت: طلاب باید از خداوند شرح صدر را طلب کنند، چرا که مسیر الهی بسیار سخت و دشوار است و تنها با توکل به خداوند متعال می‌توان این مسیر را پیمود.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: خداوند شرح صدر و قرآن را به پیغمبر (ص) داد و هدیه قرآن به پیامبر (ص) همان شرح صدر است و اگر آیه‌ای را به خوبی بیاموزیم و آن را در زندگی پیاده نماییم، صاحب شرح صدر می‌شویم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha