جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 عادل عبدالمهدی  وزیر نفت عراق

حوزه/ سفر منطقه ای ظریف بدون تردید در جهت تقویت فضای مثبت و سازنده و حل مشکلات منطقه و بهبود روابط میان کشورهای خلیج و روابط ایران و ترکیه و سایر کشورهای منطقه تاثیر خواهد داشت و از سوی دیگر در تقویت جبهه مبارزه با داعش نیز تاثیر خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عادل عبدالمهدی از سران مجلس اعلای اسلامی و وزیر نفت عراق گفت: سفر محمد جواد طریف وزیر امور خارجه ایران به قطر، کویت و عراق موجب تقویت فضای مثبت و سازنده و حل مشکلات منطقه و برقراری صلح و ثبات در روابط کشورهای خلیج فارس با هم و با تمام جهان خواهد شد.

وی افزود: ظریف در این سفر برای دیدار با مراجع و مسئولان عراقی اصرار داشت و پیام وی در این سفر این بود که همه کشورهای منطقه باید مشکلات موجود را با روش های مسالمت آمیز حل کنند و همه علیه تروریسم متحد شوند.

عبدالمهدی گفت: توافق هسته ای ایران دارای تاثیراتی است که ما باید از آن استفاده کنیم و از سوی دیگر این توافق باعث شد همه به این باور برسند که با گفتگو می شود اختلاف میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا را در پیچیده ترین مساله مانند برنامه هسته ای حل و فصل کرد و بر این اساس جنگ ها و درگیری ها در رابطه میان کشورها و گروه ها باید جای خود را به گفتگو و مذاکره بدهد تا منافع همه در این میان تامین شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سفر منطقه ای ظریف بدون تردید در جهت تقویت فضای مثبت و سازنده و حل مشکلات منطقه و بهبود روابط میان کشورهای خلیج و روابط ایران و ترکیه و سایر کشورهای منطقه تاثیر خواهد داشت و از سوی دیگر در تقویت جبهه مبارزه با داعش نیز تاثیر خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha