پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی قزوین

حوزه/ رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در ماه مبارک رمضان، پیش از آن که به موضوعات حساسی همچون مذاکرات هسته‌ای بپردازند، اقتصاد مقاومتی را محور سخنان خود قرار دادند که نشان دهنده این موضوع است که مذاکرات هسته‌ای اولویت اول نظام نیست و باید اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در دیدار با مسئولان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، ضمن گرامیداشت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در ماه مبارک رمضان، پیش از آن که به موضوعات حساسی همچون مذاکرات هسته‌ای بپردازند، اقتصاد مقاومتی را محور سخنان خود قرار دادند که نشان دهنده این موضوع است که مذاکرات هسته‌ای اولویت اول نظام نیست و باید اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

وی ابراز داشت: با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی، دو رویکرد متمایز در کشور وجود دارد که این رویکردها در نگاه‌های سیاسی مسئولان کاملاً مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به تشریح رویکردها و نگاه‌های گوناگون در میان جامعه و مسئولان پرداخت و گفت: نخستین نگاه این است که عالَم را دهکده‌ای تصور کنیم که در آن کدخدایی به نام آمریکا و استکبار جهانی وجود دارد و برای انجام هر کاری باید با آن هماهنگ کرد که این موضوع با مبانی دینی و اعتقادی ما در تناقض است.

امام جمعه قزوین به اشتباهات محاسباتی برخی از مسئولان در بیان مسائل کشور در برهه‌های حساس اشاره کرد و اذعان داشت: برخی از مسئولان، زمانی گفتند خزانه کشور خالی است که تیم هسته‌ای در کوران مذاکرات قرار داشت و این موضوع نشان می‌دهد که چنین افرادی از دو قطبی بودن جهان آگاهی نداشته و جهان را با محوریت کدخدا و استکبار مشاهده می کنند.

*دعوت مردم به مهارت آموزی، از رسالت های اداره کل فنی و حرفه ای است

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی دعوت مردم به مهارت‌آموزی را یکی از رسالت‌های مسئولان اداره کل فنی حرفه‌ای دانست و خاطرنشان ساخت: تریبون نماز جمعه فرصت مناسبی برای دعوت مردم به مهارت‌آموزی است؛ زیرا این مهم در جامعه ما بسیار ضرورت داشته و یکی از مصداق‌های حقیقی تقواست.

*مهارت آموزی، یکی از راه های دستیابی به اقتصاد مقاومتی است

وی  مهارت‌آموزی را یکی از راه‌های دست‌یابی به اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و اظهار داشت: تقویت اقتصاد مقاومتی قدرت را در هر حوزه‌ای افزایش می‌دهد و مذاکره‌کنندگان نیز می‌توانند از موضع قدرت مذاکرات را به پیش ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha