چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام داوود نمازی در جمع روحانیون آذربایجان شرقی

حوزه/ امام جمعه شهر مهربان آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه برخی امروز به جای جذب جوانان از راه های شرعی، به ضد ارزش ها متوسل شده و با اجرای کنسرت و مجالس موسیقی به زعم خود سعی در جذب جوانان دارند؛ در حالیکه این راه، نادرست بوده و مقام معظم رهبری نیز نسبت آن موضع گیری کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی، ظهر امروز در نشست هم اندیشی علماء و رو حانیون استان آذربایجان شرقی که با حضور مشاور وزیر کشور در امور روحانیت برگزار شد، از عزل و نصب های نابجا در ادارات دولتی انتقاد کرد و گفت: نباید جوانان مؤمن و متخصص به بهانه های گوناگون عزل شوند.

*دولت به شعار و ارائه آمار در خصوص فرهنگ بسنده نکند

وی اظهار داشت: دولت باید به مقوله فرهنگ که مورد تأکید مکرر مقام معظم رهبری است، توجهی جدی و اساسی داشته و صرفا به شعار و ارائه آمار بسنده نکند.

امام جمعه مهربان ابراز داشت: متأسفانه شاخصه های موضوع فرهنگ در دولت ها تعریف نشده و تمامی دولت ها در پایان کار اجرایی خود به ارائه آمار در خصوص فعالیت های فرهنگی می پردازند و حتی همان آمارها نیز بیانگر کم توجهی به مقوله بحث فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی خاطرنشان ساخت: کم توجهی مسئولان به مقوله فرهنگ، هشداری جدی را متوجه جامعه خواهد کرد.

*متأسفانه برخی از راه های غیرشرعی، سعی در جذب جوانان دارند

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی امروز به جای جذب جوانان از راه های شرعی، به ضد ارزش ها متوسل شده و با اجرای کنسرت و مجالس موسیقی به زعم خود سعی در جذب جوانان دارند؛ در حالیکه این راه، نادرست بوده و مقام معظم رهبری نیز نسبت آن موضع گیری کرده اند.

*هنر و رسانه را در خدمت دین درآوریم

امام جمعه مهربان افزود: باید هنر و رسانه را در خدمت دین و شریعت در آورد تا مفاهیم و ارزش های دینی به وسیله آن در جامعه عرضه شود.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی در پایان گفت: متاسفانه آمار دقیقی در خصوص سنجش میزان اعتقاد و معرفت مردم به مفاهیم دینی وجود ندارد و در این خصوص نیز تدبیرات لازم باید اتخاذ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha