چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دین

حوزه/ این فعال فرهنگی با بیان این مطلب که دین اسلام، ثقل اکبر و حضرات معصومین (ع)، ثقل اصغر هستند، گفت: ائمه اطهار(ع) جان خود را فدای دین کردند؛ پس ما نیز باید برای آن ارزش و احترام قائل باشیم؛ چراکه وقتی دین برای ما مهم نشد، دیگر گناه هم قباحتی ندارد.

حجت الاسلام سید علی دانشور در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در شیراز، پرداختن به مسائل دینی در زندگی روزمره را مهم دانست و گفت: سبک شمردن دین از مباحثی است که به انسان لطمه زده و او را از دستیابی به بهترین ها، باز می دارد.

وی با تأکید بر اینکه انسان ها باید برای دین خود اعتبار و ارزش قائل باشند، اظهار داشت: ما باید حافظ و نگهبان دین مبین اسلام باشیم؛ چراکه برای دستیابی به آن، زحمات بسیاری کشیده شده است.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این مطلب که دین اسلام، ثقل اکبر و حضرات معصومین (ع)، ثقل اصغر هستند، ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) جان خود را فدای دین کردند؛ پس ما نیز باید برای آن ارزش و احترام قائل باشیم؛ چراکه وقتی دین برای ما مهم نشد، دیگر گناه هم قباحتی ندارد.

حجت الاسلام دانشور در پایان با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد بر اساس سیره اهل بیت(ع) زندگی کرد، خاطرنشان ساخت: تلاش برای دستیابی به مباحث دینی، موجب رشد انسان خواهد شد؛ پس باید از کودکی آن را فرا گرفت تا در بزرگسالی با مشکلات مواجه نشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha