پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر در عرصه ورزش، امیرالمومنین(ع) را به عنوان الگو و سرمشق قرار دهیم، در میادین ورزشی منش پهلوانی و جوانمردی حاکم می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، ظهر امروز در جمع روسای هیئت های ورزشی و  جمعی از داوران، مربیان و ورزشکاران مروج فرهنگ پهلوانی، در ارومیه، با تاکید بر نقش ورزش پهلوانی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی، اظهار داشت: ذکر حضرت علی (ع) عبادت است و بر اساس منطق هر چیزی که انسان را به یاد خداوند بیاندازد، عبادت است چون وسیله ای جهت تقرب و نزدیکی انسان به خداوند متعال می شود، بنابراین ورزش باستانی و بیان ذکر حضرت علی (ع) از جمله ورزش های مورد علاقه جوانان در جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذبایجان غربی افزود: زمانی اسم حضرت علی (ع) مطرح می شود به تبع آن فضیلت های اخلاقی چون تقوا، مروت، پهلوانی، عدالت و ایمان کاملا در ذهن انسان تداعی می شود.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد : اگر در عرصه ورزش، امیرالمومنین(ع) را به عنوان الگو و سرمشق قرار دهیم، در میادین ورزشی منش پهلوانی و جوانمردی حاکم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: باید تلاش کنیم روحیه مروت و جوانمردی را در ورزشکاران نهادینه کرده تا بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری  در جامعه  ورزش حل شوند، چراکه درعرصه ورزش، کارهای تربیتی بسیاری باید انجام شود و قدم های سازنده و جدی در راستای فرهنگ سازی منش پهلوانی برداشته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha