پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 355420
۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
جزیره ستره

حوزه/ جزیره ستره بحرین در این روزها به یک زندان بزرگ تبدیل شده که حقوق همه مردم از جمله کودکان و مردان و زنان سالخورده و زنان و تمام شهروندان نادیده گرفته می شود و چنین اقداماتی نشان دهنده قصد رژیم برای مجازات عمومی مردم است و موجب ایجاد فضای رعب و وحشت میان مردم شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ میثم سلمان، مسئول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر در بحرین، از جامعه بین الملل و مسئولان بین المللی و سازمان های حقوق بشر خواست برای رفع محاصره جزیره ستره در بحرین به آل خلیفه فشار بیاورند.

وی افزود: مردم ستره از زمان وقوع انفجار در این جزیره در تاریخ 28 جولای 2015 که منجر به کشته شدن دو نیروی امنیتی شده تا کنون در محاصره و تحت مجازات دسته جمعی هستند و از حقوق اولیه خود محروم شده اند.

سلمان گفت: محاصره همه جانبه جزیره ستره و گرفتن گلوی اهالی و تلاش برای انتقام جویی از مردم بی گناه اقدامی محکوم و است و علاوه بر این خبرها حاکی از نقض گسترده حقوق مردم در این جزیره است به گونه ای که مزدوران آل خلیفه دست به بازداشت های گسترده و حمله به خانه ها می زنند و خودروهای زره پوش و امنیتی در سرتاسر جزیره پراکنده شده اند به گونه ای که موجب رعب و وحشت مردم و اهالی شده است.

وی افزود: ستره در این روزها به یک زندان بزرگ تبدیل شده که حقوق همه مردم از جمله کودکان و مردان و زنان سالخورده و زنان و تمام شهروندان نادیده گرفته می شود و چنین اقداماتی نشان دهنده قصد رژیم برای مجازات عمومی مردم است و از این رو نیاز است جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشر هرچه زودتر برای رفع حصار از این جزیره اقدامی بکنند.

کلمات کلیدی: جزیره ستره، بحرین، آل خلیفه، محاصره ستره

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha