چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اوقاف عراق

حوزه/ ما باید از دایره بهره برداری سنتی و کلیشه ای از موقوفات خارج شویم و برای اجرای پروژه های خود به شرکت های بزرگ جهانی بپیوندیم تا بتوانیم گردشگری دینی را در کشور خود فعال کنیم و چرخ اقتصاد کشور نیز با ایجاد فرصت های جدید به حرکت در بیاید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مهندس علاء القسام مدیرکل شورای مدیریت و بهره برداری اموال اوقاف شیعیان عراق اعلام کرد پروژه های این شورا در شهر مقدس کاظمیه از لحاظ اقتصادی فعال می شود و کارکرد عمرانی آنها نیز تغییر می یابد.

وی تاکید کرد پروژه های جاری در شهرهای مقدس باید با عمق تاریخی و هندسه اسلامی این شهرها تناسب داشته باشد و به گونه ای باشد که بهترین خدمات به زائران محلی و خارجی ارائه شود و منافاتی نیز با قداست این اماکن نداشته باشد.

القسام گفت: ما باید از دایره بهره برداری سنتی و کلیشه ای از موقوفات خارج شویم و  برای اجرای پروژه های خود به شرکت های بزرگ جهانی بپیوندیم تا موقوفات ما فعال و شکوفا شود و بتوانیم گردشگری دینی را در کشور خود فعال کنیم و چرخ اقتصاد کشور نیز با ایجاد فرصت های جدید به حرکت در بیاید.

وی سپس خاطر نشان کرد ما در حال بررسی طرح های متعدد بهره برداری و سرمایه گذاری در موقوفات متعدد بغداد و استان های دیگری هستیم که تمام این طرح ها مساحت گسترده و موقعیت ممتاز دارند.

کلمات کلیدی: اوقاف شیعی عراق، گردشگری دینی، موقوفات کاظمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha