شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه نخبگان یک شیراز گفت: طلاب و روحانیونی که به عنوان مبلغ به شهرها و مناطق محروم و دورافتاده اعزام می شوند، به مشکلات دینی مردم رسیدگی کرده و به سئوالات و شبهات آنان پاسخ می دهند.

حجت الاسلام جوشن، در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با اشاره به جایگاه تبلیغ دین، گفت: پیامبر بزرگ اسلام(ع) از همان آغاز رسالت، از بین ایمان آورندگان، افرادی را که استعداد یادگیری و قدرت تبلیغ داشتند، انتخاب و آیات قرآن و احکام اسلام را به آنها آموزش می دادند و بدین ترتیب با دست مبارک خودش تشکیلات روحانیت را براساس آموزش قرآن و تبلیغ احکام اسلام پایه گذاری کرد.

وی با اشاره به این که مبلغین در عصر پیامبر(ص) جایگاه ویژه ای پیدا کرده و نامشان در تاریخ ثبت شد، ابراز داشت: بر اثر فعالیت های مبلغین، شخصیت های بزرگی از سران قبائل به اسلام روی آوردند و مردم تحت تاثیر رفتار، کردار و تعلیمات مبلغین تربیت شده، فرار می گرفتند و مسلمان می شدند.

مدیر مدرسه علمیه نخبگان یک شیراز در ادامه خاطر نشان کرد: مبلغین و طلاب بدانند که اولین گام تبلیغ طبق الگو گیری از سیره حضرت محمد(ص)، تسلط بر قرآن و متون اسلامی و قبول مسئولیت مهم تبلیغ و آموزش احکام می باشد.

حجت الاسلام جوشن یادآور شد: طلاب و روحانیونی که به عنوان مبلغ به شهرها و مناطق محروم و دورافتاده اعزام می شوند، به مشکلات دینی مردم رسیدگی کرده و به سئوالات و شبهات آنان پاسخ می دهند.

وی تصریح کرد: طلبه موفق و مبلغ نمونه به کسی گفته می شود که در هر زمانی، با توجه به نیازهای جامعه وظایف دینی و تاریخی خود را برای هدایت مردم، با موفقیت و صلابت به انجام برساند.

مدیر مدرسه علمیه نخبگان یک شیراز در پایان گفت: طلاب و مبلغین بدانند لباسی که برای تبلیغ دین به تن کرده اند، مسئولیت آور است و برای اجرای این امر بسیار مهم باید تلاش کنند، البته این فداکاری ها و انجام وظایف به حدی رسیده که امروزه شاهد رشد، شکوفایی و بالندگی روحانیت و حوزه های علمیه هستیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha