جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ این فعال فرهنگی گفت: دو جبهه اصول گرا و اصلاح طلب در جامعه اسلامی معنایی ندارد و مردم ما نیز دو دسته نیستند؛ البته ممکن است به یک طیف گرایشی داشته باشند؛ اما به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته در نشست بصیرتی مهندسین بسیجی با موضوع «خطر تحریف شخصیت امام» که در سالن همایش جهاد کشاورزی قم برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه مسیر و جهت بسیاری از جلساتی که امروز برگزار می‌شود، اولویت‌های نظام و دغدغه‌های اساسی مقام معظم رهبری نیست و در سال‌های اخیر برخی به دنبال موضوع سازی و جریان سازی در جامعه هستند.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در چند مقطع در سخنان خود به ملت توصیه کردند که اولویت‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی را جزء اولویت‌های خود قرار دهند.

این استاد دانشگاه افزود: یکی از مسائلی که رهبر انقلاب اسلامی در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به آن اشاره فرمودند، بحث تحریف شخصیت امام خمینی (ره) بود که باید زلزله‌ای در فضای گفتمانی جبهه انقلابی ایجاد می‌کرد.

این فعال فرهنگی خاطرنشان ساخت: دو جبهه اصول گرا و اصلاح طلب در جامعه اسلامی معنایی ندارد و مردم ما نیز دو دسته نیستند؛ البته ممکن است به یک طیف گرایشی داشته باشند؛ اما به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند هستند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان بیان داشت: امروز فلسفه تشکیل برخی اجتماعات دانستن مطلب نیست؛ بلکه چیز دیگری است که به آن گفتمان‌سازی می‌گویند؛ بنابراین گروه‌های بسیجی و انقلابی باید اولویت‌های خود را در مواجهه با رویدادها تشخیص دهند.

وی ادامه داد: سخن گفتن درباره موضوعی، سبب می شود جامعه در این فضا قرار بگیرد؛ اما برخی تلاش می‌کنند که مطالب را به صورت دیگری به جامعه القا کنند و مطالب را تحریف می‌کنند.

*ضرورت گفتمان سازی در جامعه

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: برخی معتقدند که امروز شعار مرگ بر آمریکا کاربرد و جایگاهی ندارد و همین تبلیغات باعث می‌شود که به تدریج مردم نسبت به این موضوع رغبتی نشان ندهند.

این استاد دانشگاه با بیان این که گفتمان‌سازی در جامعه ضرورت دارد، خاطرنشان ساخت: مسأله تحریف شخصیت امام خمینی (ره) در سال‌های اخیر جریان یافته است؛ بنابراین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، باید اصول و مبانی حضرت امام (ره) بازخوانی شده و نخبگان و فرهیختگان به این موضوع بپردازند.

*تشخیص اولویت‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: بسیج بدنه ملت است که بخش عظیمی از وظایف امت اسلامی را در جامعه انجام می‌دهد و یکی از مهم ترین وظایف آن، تشخیص اولویت هاست و در صورت عدم تشخیص، لطمه بسیاری به جامعه وارد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: مقام معظم رهبری چند سال پیش، بیداری اسلامی را در اولویت قرار دادند و اگر همه افراد جامعه در جریان بیداری اسلامی ورود پیدا می‌کردند، کار به جریان داعش کشیده نمی‌شد؛ به نحوی که بنا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، دشمن به وسیله جریان داعش، بیداری اسلامی را سرکوب کرد.

*دشمن قصد دارد تا شخصیت امام (ره) را به مرور زمان تغییر دهد

وی با اشاره به بیان رهبر انقلاب اسلامی (ره) که تحریف افکار امام خمینی (ره) در اذهان مردم باعث انحراف صراط مستقیم نظام است، گفت: در صدر اسلام، صراط مستقیم نظام تغییر کرد و مردم، فرد دیگری را صراط مستقیم دانستند و سبب شد که امام حسین (ع) کشته شود و سرنوشت بشریت نیز با شهادت امام حسین(ع) تغییر یافت.

این استاد دانشگاه افزود: دشمنان اسلام، بعد از رحلت رسول خدا (ص) توانستند پیامبر گرامی اسلام (ص) را تحریف کرده و همان مردمی که در صدر اسلام احد، بدر و خندق را شکل دادند، صراط مستقیم را تغییر دادند؛ امروز نیز دشمن همین روند را در جامعه پیاده می‌کند و قصد دارد تا شخصیت امام (ره) را به مرور زمان تغییر دهد.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: برخی می‌خواهند امام خمینی (ره) را لیبرال و خنثی معرفی کنند؛ اما رهبر انقلاب اسلامی با سخنان خود در مراسم 14 خرداد سال جاری این فتنه را خنثی کرد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان ابراز داشت: دشمن در تحریف شخصیت امام خمینی (ره) به صورت نفر به نفر و از طریق شبکه‌های اجتماعی کار می‌کند و نیاز است که فرهیختگان و نخبگان در این مسیر تکلیف خود را بدانند و اصول منظومه فکری امام (ره) را برای مردم تبیین کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    كدام مردم؟!!!!!!!