پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آثار شهید مطهری

حوزه/ مسئول دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری حوزه از پایان دوره تابستانی این طرح برای طلاب سطح یک حوزه های علمیه کشور، در شاندیز خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عبدالعلی پناهی، در آئین اختتامییه دوره تابستانی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری، در مجتمع آموزشی و پرورشی موقوفه عبدالله رضوی شاندیز، با اشاره به نحوه شکل گیری این دوره، اظهارداشت: طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از سال 1382 با هدف بسط و گسترش اندیشه های این شهید والامقام در مدارس علمیه، با پوشش 6 مدرسه علمیه، در شهر قم آغاز شد.

مسئول دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری حوزه های علمیه، با بیان اینکه این طرح در سال 88  توسط معاونت تهذیب به مدارس علمیه سراسر کشور ابلاغ گردید،گفت: از سال 88 به بعد هر سال بر تعداد مدارسی که خواستار اجرای این طرح بودند افزوده شد، به طوری که هم اکنون این طرح در 230 مدرسه علمیه کشور در حال اجرا بوده و در کل حدود 7 هزار طلبه در حال مطالعه این آثار هستند .

وی در خصوص دوره های تابستانی این طرح، یادآور شد: با توجه به لزوم بهره برداری از اوقات فراغت تابستان، برنامه ریزی شده تا طلاب علاقمند بتوانند در 4 تابستان، که هر تابستان 4 هفته برگزار می شود، حدود 70 اثر شهید مطهری را مطالعه می کنند.

حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه دوره تابستانی امسال، سال چهارم خود را تجربه کرد، یادآور شد: دوره تابستانی سال جاری از  12 تیرماه آغاز و به مدت 29 روز در مجتمع آموزشی و پرورشی موقوفه عبدالله رضوی شاندیز برگزار گردید

وی با اشاره به اینکه برای تابستان امسال قریب به 350 طلبه  ثبت نام  کرده بودند، گفت: با توجه به  محدودیت های امکانات مالی و مکانی، تنها 102 نفر از طلاب بر اساس معدل و شرکت در دوره های قبلی، پذیرش شدند.

مسئول دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری حوزه های علمیه، یادآور شد: طلاب شرکت کننده در این طرح علاوه بر فراگیری آثار شهید مطهری، در برنامه های جنبی مختلف تربیتی و تفریحی که برای آنها  در نظر گرفته شده بود نیز شرکت کردند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در طرح امسال همچنین  از 12 نفر از طلاب شرکت کننده در طرح به عنوان ممتاز و 6 نفر از طلاب به عنوان منظم ترین طلاب تجلیل شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha