پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 355439
۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تقدیر از خانواده‌هایی که فرزندان معلول و سالمندان را در خانه خود نگهداری و مراقبت می‌کنند، گفت: بهزیستی کاری خدا پسند انجام می‌دهد که خانواده‌ها را ترغیب به نگهداری معلولان و سالمندان در خانواده‌ها می‌کند و هزینه نگهداری در مراکز را به خود آنان بازمی‌گرداند؛ چرا که در این صورت افراد معلول و سالمند خلأ عاطفی را کمتر حس می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در مراسم افتتاحیه مجتمع خدمات بهزیستی پردیسان در سخنانی از تلاش و همت دست اندرکاران این امر قدردانی کرد و آن را جزو باقیات و صالحات برشمرد.

وی اظهار داشت: توصیه دین اسلام به مسلمانان، حرکت به سمت انجام فعالیت های ماندگار می باشد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: همدردی با نیازمندان و محرومان از ویژگی‌های مومنان و مورد تأکید دین مبین اسلام می باشد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: انسان باید روحیه گذشت و ایثار را در خود احیا کند و در راستای رفع مشکلات دیگران از هیچ گونه کوششی دریغ نورزد؛ چراکه امروز جامعه ما به این روحیه نیازمند است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از خانواده‌هایی که فرزندان معلول و سالمندان را در خانه خود نگهداری و مراقبت می‌کنند، تصریح کرد: بهزیستی کاری خدا پسند انجام می‌دهد که خانواده‌ها را ترغیب به نگهداری معلولان و سالمندان در خانواده‌ها می‌کند و هزینه نگهداری در مراکز را به خود آنان بازمی‌گرداند؛ چرا که در این صورت افراد معلول و سالمند خلأ عاطفی را کمتر حس می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: در دین مبین اسلام آمده که مسلمان برادر مسلمان و چشم و آئینه تمام نمای همدیگر هستند و این روحیه امروز باید در جامعه اسلامی پابرجا باشد.

وی خطاب به استاندار جدید قم که در این مراسم حضور داشت اظهار داشت: تلاش کنید تا استان قم در رسیدگی به محرومین و دستگیری از نیازمندان در کشور الگو باشد و روحانیت و حوزه‌های علمیه در این زمینه یار و یاور مسئولان خواهند بود.

مدیر حوزه‌های علمیه، کار سازمان بهزیستی و کمیته امداد را بسیار خطیر و با ارزش خواند و افزود: همه مسئولان، خیرین و اقشار گوناگون مردم می‌بایست در برخورد با نیازمندان هر آنچه که از دستشان بر می‌آید انجام داده و با روی خوش با آنان برخورد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha