پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشریه خلق

حوزه/ چهل و هفتمین شماره از دو ماهنامه تربیتی اخلاقی «خُلُق» از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی روانه بازار شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، نشریه «خُلُق» در راستای تبیین راه های شناخت خداوند، ارتباط با اولیاء الهی، معیارهای نظام اخلاقی و دیگر موضوعات معرفتی در قالب مقاله، مصاحبه و مطالب علمی منتشر می گردد.

برخی از عناوین ارائه شده در نشریه عبارتند از: «کلام راهبر»، «مبانی، اصول و روش های تربیت اخلاقی»، «آفتاب پنهان»، «محو دیدار»، «رحمت الهی»، «حواریون اهل بیت»، «حکایت صاحبدلان»، «تبیین موضوع عُجب در چهل حدیث امام خمینی (ره)»، «تحفه قدسی: تحفه رهایی»، «چشمه زلال» و «شعر».

در بخش پرسش و پاسخ، سؤالی در خصوص اهمال کاری مطرح شده و راه های اصلاح آن تبیین و سپس نُه اثر از این پدیده مضرّ، همراه با ادلّۀ آن ذکر شده است.

نویسنده در ششمین پیامد اهمال کاری به «حیرت و سرگردانی» اشاره کرده و می نویسد: استمرار اهمال کاری، انسان را با حجم انبوهی از کارها و وظایفِ انجام نشده مواجه می کند که این خود باعث تحیّر است.... شخص اهمال کاری که به حیرت مبتلا شده، در برابر کلاف سردرگمی است که نمی داند از کجا و چگونه شروع کند؛ هرچه تلاش می کند، حیرت و ناکامی او افزوده می شود؛ لذا دچار افسردگی می گردد و اگر افسردگی استمرار یابد، درمان آن دشوار خواهد بود.

موضوعات دیگر ارائه شده در نشریه شامل: «قله نشینان معرفت: زندگینامه و فضایل اخلاقی آیت الله آخوند ملا محمد کاشی»، «عرفان های نوظهور: پیش گویی کشیشان، معنویت یا فریب(1)»، «ملامت نفس»، «الگوهای قرآنی: ابراهیم خلیل الله(3)»، «خبر»، «معرفی پایان نامه: نقش و جایگاه توحیدی در تربیت اخلاقی»، «نامه های ره نما»، «معرفی کتاب» و «فهرست فروشگاه ها و مراکز توزیع نشریه خُلُق» می باشد.

چهل و هفتمین شماره از دو ماهنامه تربیتی اخلاقی «خُلُق» به صاحب امتیازی: مؤسسه فرهنگی دارالهدی در 72 صفحه و با قیمت: 5000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، خیابان معلم، انتهای کوچه شماره 1 ، بعد از هتل یثرب، پلاک 159 ، موسسه فرهنگی دارالهدی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 37737429-025 تماس بگیرند.

ضمناً پایگاه اطلاع رسانی: www.DARALHODA.com در دسترس علاقه مندان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha